1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Tržby Mattelu v 2. kvartáli klesli a vykázal stratu

mattel logo1New York - Lepší než očakávaný predaj hier a bábik Barbie pomohol americkému výrobcovi hračiek Mattel v 2. kvartáli zmierniť slabší odbyt hračiek typu Hot Wheels a Fisher-Price, a tým aj jeho stratu.

Hospodárske výsledky spoločnosti Mattel sú známkou nerovnomerného vplyvu blokád spojených s novým koronavírusom na dopyt po rôznych hračkách, medzi ktoré patrí napríklad známa lokomotíva Thomas & Friends a značka American Girl.

Začiatkom 2. štvrťroka dochádzalo k rozsiahlemu zatváraniu maloobchodných prevádzok a problémom v distribúcii, a celý kvartál sme museli absorbovať dôsledky ochorenia COVID-19, pripomenul v tlačovej správe generálny riaditeľ Mattel Ynon Kreiz.

"Aj keď boli tržby nižšie, prekonali očakávania, najmä v Severnej Amerike, kde sme zaznamenali zvýšenie predaja bábik Barbie a hier," dodal.

Mattel zaznamenal v období apríl-jún 2020 po prepočítaní na akciu stratu 26 centov. Analytici však očakávali ešte horší výsledok, a to stratu 38 centov na akciu.

Tržby spoločnosti klesli o 15 % na 732 miliónov USD (632,75 milióna eur).

Predaj bábik Barbie sa v 2. štvrťroku 2020 zvýšil o 7 %, ale predaj hračiek typu Fisher-Price a Thomas & Friends klesol o 21 %, autíčok Hot Wheels o 22 %.

Mattel uviedol, že všetky jeho továrne a distribučné zariadenia, ktoré boli začiatkom 2. štvrťroku dočasne zatvorené, sa už znova otvorili.

05.08.2020 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...