Tržby LVMH za 9 mesiacov aj v 3. kvartáli vzrástli
- Podrobnosti
- Kategória: Spoločnosti
Paríž - Najväčší svetový výrobca módneho tovaru, francúzska spoločnosť LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton v stredu oznámila, že za prvých deväť mesiacov 2018 sa jej tržby zvýšili o 10 %.
Konkrétne, obrat LVMH v sledovanom období stúpol na 33,13 miliardy eur z 30,10 miliardy eur v minulom roku. A tzv. organické tržby sa zvýšili o 11 % v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2017.
Skupina LVMH, do ktorej patrí napríklad výrobca šampanského Dom Perignon a koňaku Hennessy, alebo parfumu Guerlain, luxusných kožených produktov značky Louis Vuitton, či módne značky Dior, Donna Karan a Marc Jacobs, ďalej uviedla, že všetky jej divízie zaznamenali rast. Presnejšie, tržby z predaja vína a destilátov sa za 9 mesiacov zvýšili o 1 %, módnych a kožených výrobkov o 20 %, parfumov a kozmetiky o 8 %, hodiniek a šperkov tiež o 8 % a tzv. vybraných produktov o 2 %.
V 3. kvartáli sa pod výkon spoločnosti LVMH podpísal najmä predaj módnych produktov a kabeliek. To je povzbudivé znamenie pre odvetvie, ktoré sa obáva dôsledkov spomalenia ekonomiky v Číne.
Francúzska skupina totiž v uplynulých dvoch rokoch profitovala z oživenia dopytu medzi čínskymi zákazníkmi.
Obavy z obchodnej vojny medzi Pekingom a Washingtonom a oslabujúca čínska mena v posledných týždňoch zasiahli aj predaj luxusných produktov, aj keď pokiaľ ide o mladých a digitálne zdatných čínskych klientov s apetítom po značkových produktoch, zatiaľ sa neobjavili žiadne signály svedčiace o útlme ich záujmu.
Tržby LVMH za tri mesiace do 30. septembra stúpli o 14 % na 11,4 miliardy eur a tzv. porovnateľné tržby (v obchodoch otvorených viac ako rok) vzrástli o 10 %.
Analytici pritom očakávali, že sa rast tržieb v 3. štvrťroku spomalí na 12 % z 13 % v predchádzajúcom kvartáli.
Skupina LVMH pod vedením miliardára Bernarda Arnaulta, ktorý je predsedom predstavenstva aj generálnym riaditeľom, sa rozhodla investovať do niektorých svojich menších značiek, aby podporila ich pozíciu na trhu v čase, keď sa konkurencia snaží prilákať mladých kupcov s neustálym "smädom" po nových štýloch.
Čínski spotrebitelia sa podieľajú približne tretinou na tržbách LVMH.
22.10.2018 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Výstavba domov v USA sa vo februári nečakane prudk…
Category: Stavebníctvo
Washington - Po tom, ako sa na začiatku roka výstavba nových domov v USA prepadla, minulý mesiac zaznamenala ne…
Problémy Boeingu konkurenčný Airbus netešia, poško…
Category: Letecký a zbrojársky priemysel
Berlín - Európsky výrobca lietadiel Airbus sa vôbec neteší z problémov, s ktorými v týchto dňoch zápasí jeho ko…
Na Slovensku budeme vykurovať plynom aj po roku 20…
Category: Energetika
Bratislava - Nová smernica EÚ o energetickej hospodárnosti budov neobsahuje zákaz využívania plynových kondenza…
Od 1. apríla začnú platiť významné zmeny v územnom…
Category: Stavebníctvo
Bratislava - Od apríla tohto roka vzniknú v každom krajskom meste na Slovensku regionálne úrady pre územné plán…
Kvartálne tržby Xiaomi vzrástli o viac než desatin…
Category: Elektrotechnika
Peking - Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi zaznamenal v poslednom štvrťroku minulého roka rast tržieb o viac než…
Pripojte sa: