1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Hračkársky koncern Mattel sa vo 4. kvartáli prepadol do straty

mattel logo1El Segundo - Americký hračkársky koncern Mattel sa vo 4. kvartáli nečakane prepadol do straty.

Na výsledky malo vplyv viacero faktorov, medzi nimi problémy najväčšieho reťazca s hračkami Toys "R" Us, slabší dopyt po niektorých produktoch firmy a najnovšie daňová reforma v USA, ktorá pre Mattel znamenala vysoké jednorazové náklady.

Podobne ako ďalšie hračkárske spoločnosti, aj Mattel zápasí s dôsledkami presunu väčšieho počtu zákazníkov na internet a zvýšeného záujmu detí o videohry a elektroniku. K tomu sa následne pridal krach reťazca Toys "R" Us. Po maloobchodnej sieti Wal-Mart bol Toys "R" Us druhým najväčším odberateľom hračiek od Mattela a na jeho ročných tržbách v USA sa podieľal 15 až 20 %. V januári však reťazec oznámil, že v USA zatvorí 182 obchodov, čo je zhruba pätina z ich celkového počtu v krajine.

Spoločnosť však urobila výrazné zmeny v divízii svojho známeho produktu, ktorým sú bábiky Barbie, čo sa odrazilo aj na tržbách v tejto divízii. Firma rozšírila ponuku bábik, pričom najnovšie sa rozhodla aj pre verziu Barbie v hidžábe. Tržby z predaja Barbie vzrástli vo 4. kvartáli o 9 %. Naopak, tržby z predaja v divízii pre najmenšie deti Fisher-Price, ale aj v oblasti predaja stavebníc vo 4. štvrťroku klesli.

Hračkársky koncern uviedol, že za 4. štvrťrok zaznamenal stratu 281,3 milióna USD (225,78 milióna eur), čo na akciu predstavuje 82 centov. Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka dosiahol zisk 173,8 milióna USD (50 centov/akcia).

V prípade očistenia o jednorazové položky dosiahla strata na akciu 72 centov, čím spoločnosť výrazne zaostala za odhadmi trhov. Tie počítali so ziskom na úrovni 16 centov/akcia.

Tržby klesli medziročne o 12 % na 1,61 miliardy USD. Ani v tomto prípade nesplnila očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 1,69 miliardy USD.

09.02.2018 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...