1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Druhá najväčšia česká módna firma Pietro Filipi mení majiteľa

pietrofilipiPraha - Druhá najväčšia česká módna firma Pietro Filipi mení majiteľa. Firma má ťažkosti, nový investor chce posilniť online predaj.

Do značky Pietro Filipi vstupuje Michal Mička z investičnej skupiny C2h. V spoločnosti získa 80 % akcií. Petr Hendrych, ktorý značku na začiatku 90. rokov minulého storočia založil, si v nej ponechá pätinový podiel. Firma už potrebovala finančnú injekciu.

Dvojka medzi tradičnými českými výrobcami odevov s obratom okolo 0,5 miliardy Kč (19,48 milióna eur) sa v posledných rokoch dostala do problémov. Napríklad v minulom roku skončila v strate. "Rozhodli sme sa hľadať nového investora, pretože sme potrebovali ďalšie zdroje a tiež nový impulz," uviedol Hendrych. Dôvodom ťažkostí boli okrem iného problémy s kvalitou používaných materiálov.

To sa teraz značka snaží zmeniť. Z Číny, kde predtým vyrábala až pätinu svojej produkcie, sa spoločnosť sťahuje a v súčasnosti tam šije predovšetkým páperové bundy. Viac než 80 % oblečenia spoločnosť vyrába v Česku alebo na Slovensku. Zvyšok produkcie pripadá na Bulharsko, Portugalsko alebo Taliansko, kde si firma necháva vyrábať opasky, kravaty alebo kabelky.

Značka Pietro Filipi je unikátna tým, že v Česku oblečenie nielen predáva, ale aj šije. Mnoho českých textiliek nedokázalo v 90. rokoch konkurovať lacným výrobkom z Ázie a skrachovalo. Kto sa chcel na trhu udržať, preorientoval sa najmä na výrobu technického textilu.

Odevných firiem v Česku nezostalo veľa. Okrem značky Pietro Filipi je to napríklad odevné družstvo Vývoj. Firma z Vysočiny však šije hlavne pre ostatné značky. Predtým podnik vyrábal obleky pre značku Hugo Boss, teraz napríklad pre českého predajcu Le Premier. Ostatní českí producenti si oblečenie nechávajú vyrobiť predovšetkým v cudzine.

Petr Hendrych svoju firmu predával už pred 13 rokmi. Vtedy za takmer dvojtretinový podiel získal od fondu Genesis Capital približne 63 miliónov Kč. V roku 2013 ju však odkúpil späť. Cenu súčasného obchodu nechcú Hendrych ani Mička komentovať. Hovoria však, že sa výrazne nelíši od sumy, ktorú Hendrych za podiel zaplatil pred štyrmi rokmi.

Nový vlastník Michal Mička by mal firme pomôcť vylepšiť hlavne online predaj - teraz sa viac ako 95 % oblečenia českej značky predáva v kamenných predajniach. S obchodovaním na internete má Mička bohaté skúsenosti. Jeho druhý investičný fond Incomming Ventures investoval napríklad do start-upu Expando, ktorý pomáha internetovým obchodom so vstupom na zahraničné trhy. Podiel má tiež vo firme ShopSys, ktorá je jedným z najväčších výrobcov e-shopov "na kľúč" na svete. Mička vložil peniaze aj do českej alternatívnej taxislužby Liftago alebo do aplikácie na strednodobé prenájmy Flatio.

Kvalitný internetový obchod by mohol módnej značke uľahčiť vstup aj na ďalšie zahraničné trhy. Teraz Pietro Filipi pôsobí okrem Slovenska napríklad v Litve alebo Lotyšsku.

23.11.2017 TASR

 

PREDPLAŤTE SI

220x600 SKA

Nenechajte si ujsť...