Adidas zvýšil zisk za rok 2019, spolu s Pumou varuje pred vplyvom koronavírusu
- Podrobnosti
- Kategória: Spoločnosti
Berlín - Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas oznámil za minulý rok rast tržieb aj zisku, zároveň však varoval pred dôsledkami šírenia nového koronavírusu na biznis firmy v tomto roku.
Podobné varovanie v súvislosti s novým koronavírusom vydala v stredu aj konkurenčná spoločnosť Puma.
Adidas oznámil, že za minulý rok dosiahol tržby na úrovni 23,64 miliardy eur. Po očistení o kurzové vplyvy to oproti predchádzajúcemu roku znamená rast o 6 %.
Vzrástol aj zisk, pričom čistý zisk z pokračujúcich operácií dosiahol 1,92 miliardy eur. V porovnaní s rokom 2018 to predstavuje rast zhruba o 12 %.
Druhý najväčší výrobca športových potrieb na svete predbežne očakáva solídny rast zisku aj tento rok, vzhľadom na očakávané významné športové podujatia, najmä Letné Olympijské hry v Tokiu. Firma však zároveň upozornila, že rýchle šírenie koronavírusu SARS-CoV-2 môže jej výsledky výrazne ovplyvniť. Tento faktor do svojej tohtoročnej prognózy totiž ešte nezapracovala.
Spoločnosť uviedla, že len za február sa jej aktivita v Číne, odkiaľ sa vírus začal ku koncu minulého roka šíriť, prepadla medziročne o 85 %. "Vypuknutie epidémie malo na náš biznis vo Veľkej Číne (vrátane Hongkongu či Macaa) výrazne negatívny vplyv," povedal generálny riaditeľ Adidasu Kasper Rorsted. "Keďže situácia sa stále vyvíja, nevieme zatiaľ presne stanoviť, aký bude mať nový koronavírus konečný vplyv na tohtoročné finančné výsledky spoločnosti," dodal.
Predbežne firma očakáva, že na kľúčovom čínskom trhu by mala v 1. kvartáli tohto roka zaznamenať tržby o 800 miliónov až 1 miliardu eur nižšie než v 1. štvrťroku minulého roka. Vychádza z toho, že tržby v Číne klesli len za krátke obdobie na konci januára a začiatku februára medziročne o 80 %.
Podobné varovanie o dôsledkoch šírenia vírusu vydal aj konkurenčný výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma. Spoločnosť uviedla, že "nevie ešte kvantifikovať celkové dôsledky šírenia nového koronavírusu na svoj biznis," poukázala však na "tvrdý zásah do jej biznisu v Číne a na ďalších ázijských trhoch".
Navyše, ako Puma dodala, "výrazne sa znížil počet zákazníkov" aj v jej obchodoch v Európe po tom, ako sa nový koronavírus rozšíril na starý kontinent. V dôsledku tejto situácie firma zároveň stiahla svoju pôvodnú prognózu na rok 2020, ktorá vychádzala z toho, že kríza vyvolaná novým koronavírusom bude krátkodobá.
19.03.2020 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Výstavba domov v USA sa vo februári nečakane prudk…
Category: Stavebníctvo
Washington - Po tom, ako sa na začiatku roka výstavba nových domov v USA prepadla, minulý mesiac zaznamenala ne…
Problémy Boeingu konkurenčný Airbus netešia, poško…
Category: Letecký a zbrojársky priemysel
Berlín - Európsky výrobca lietadiel Airbus sa vôbec neteší z problémov, s ktorými v týchto dňoch zápasí jeho ko…
Na Slovensku budeme vykurovať plynom aj po roku 20…
Category: Energetika
Bratislava - Nová smernica EÚ o energetickej hospodárnosti budov neobsahuje zákaz využívania plynových kondenza…
Od 1. apríla začnú platiť významné zmeny v územnom…
Category: Stavebníctvo
Bratislava - Od apríla tohto roka vzniknú v každom krajskom meste na Slovensku regionálne úrady pre územné plán…
Kvartálne tržby Xiaomi vzrástli o viac než desatin…
Category: Elektrotechnika
Peking - Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi zaznamenal v poslednom štvrťroku minulého roka rast tržieb o viac než…
Pripojte sa: