1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zisk PepsiCo v 2. kvartáli klesol

pepsicoPurchase - Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo zaznamenal v 2. kvartáli pokles zisku. Dôvodom boli vyššie výdavky na dane. Napriek tomu jeho výsledky prekonali odhady analytikov z Wall Street.

Vďačí za to najmä divízii slaných pochúťok Frito-Lay. Jej tržby pomohli spoločnosti zmierniť negatívny vplyv slabšieho odbytu nápojov na domácom trhu na celkové výsledky.

Z hospodárskych výsledkov PepsiCo vyplýva, že jej zisk v 2. štvrťroku 2018 klesol na 1,82 miliardy USD (1,54 miliardy eur), čo predstavuje 1,28 USD na akciu, z 2,11 miliardy USD alebo 1,46 USD/akcia v rovnakom období minulého roka.

Bez započítania jednorazových položiek evidovala spoločnosť zisk 1,61 USD na akciu. Prekonala tak očakávania analytikov, ktorí jej predpovedali zisk bez jednorazových položiek o 10 centov nižší.

Daňová sadzba spoločnosti PepsiCo v sledovanom období vzrástla na 36,9 % z vlaňajších 23,7 %. Dôvodom boli predbežné výdavky na daň.

Tržby PepsiCo sa v 2. kvartáli zvýšili na 16,09 miliardy USD z minuloročných 15,71 miliardy USD. Pod tento výsledok sa podpísali vyššie tržby z predaja nápojov v subsaharskej Afrike a v Európe a tiež tržby severoamerickej divízie Frito-Lay.

Konkrétne, prevádzkový zisk divízie Frito-Lay stúpol o 5 % a jej tržby vzrástli o 4 %. Prevádzkový zisk severoamerickej divízie nápojov naopak klesol o 16 % a jej tržby sa znížili o 1 %.

Spoločnosť PepsiCo, podobne ako konkurenčná Coca-Cola, hľadá správnu rovnováhu medzi zdravými nápojmi a svojou klasickou ponukou, aby vyhovela meniacemu sa vkusu spotrebiteľov.

13.07.2018 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...