1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Zisk Nestlé vlani vzrástol viac, ako analytici odhadovali

nestle buildingVevey - Zisk švajčiarskeho potravinárskeho gigantu Nestlé v minulom roku vzrástol viac, ako ekonómovia odhadovali. Podporil ho najmä odbyt divízie Nestlé Skin Health.

Švajčiarsky gigant so sídlom vo Vevey vo štvrtok uviedol, že jeho čistý zisk za rok 2019 vzrástol o 24 % na 12,6 miliardy švajčiarskych frankov (11,84 miliardy eur) z 10,1 miliardy CHF v predchádzajúcom roku.

Tržby sa medziročne zvýšili o 1,2 % na 92,57 miliardy eur, pričom rast tzv. organických tržieb sa zrýchlil na 3,5 % z 3 % v roku 2018. Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSet, predpovedali Nestlé za rok 2019 čistý zisk 11,77 miliardy CHF a tržby 92,97 miliardy CHF.

Vedenie spoločnosti navrhlo zvýšenie dividend na 2,70 CHF na akciu. A v roku 2020 chce spustiť nový program spätného odkúpenia akcií až do výšky 20 miliárd CHF. Švajčiarsky koncern dodal, že je ešte príliš skoro na vyhodnotenie vplyvu koronavírusu na jeho výsledky.

Nestlé zatiaľ potvrdil svoje ciele a očakáva, že v nasledujúcich dvoch rokoch sa zrýchli tempo rastu jeho organického predaja na stredne veľké jednociferné číslo po tom, ako vlani stúplo na 3,5 %, čo bolo jeho štvorročné maximum.

Nestlé, rovnako ako iné veľké potravinárske giganty, napríklad Unilever, usilovne pracovali na zefektívnení svojho širokého portfólia produktov, aby sa prispôsobili meniacemu sa vkusu spotrebiteľov a rastúcemu dopytu po zdravších a ekologickejších výrobkoch.

Nestlé pod vedením Marka Schneidera, ktorý sa stal generálnym riaditeľom v roku 2017, sa tiež snaží zamerať sa na prémiové produkty v rýchlo rastúcich segmentoch trhu, ako je káva, a zároveň ustupuje z oblastí s pomalým rastom, ako sú čokoláda a spracované mäso.

21.02.2020 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...