1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Tržby PepsiCo v 2. kvartáli vzrástli, ale zisk klesol

pepsicoPurchase - Americký výrobca nealkoholických nápojov a pochúťok PepsiCo zaznamenal v 2. štvrťroku finančného roka 2021/22 nárast tržieb.

Jeho zisk však klesol, aj keď menej, ako analytici očakávali. PepsiCo zároveň zvýšilo svoju celoročnú predpoveď tržieb, keďže spotrebitelia kupovali viac nealkoholických nápojov a občerstvenia aj napriek rastúcim cenám. Tržby PepsiCo za tri mesiace do 11. júna 2022 vzrástli o 5,2 % na 20,23 miliardy USD (20,03 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refintiv, očakávali tržby vo výške 19,51 miliardy USD. Čistý zisk pripadajúci akcionárom v 2. štvrťroku klesol na 1,43 miliardy USD z minuloročných 2,36 miliardy USD, keďže spoločnosť zaknihovala poplatok 1,4 miliardy USD primárne súvisiaci s odpisom niektorých aktív v dôsledku konfliktu medzi Ruskom a Ukrajinou.

"Pokles základného zisku odráža aj zvýšenie inflačných tlakov v rámci našich nákladov na komodity, prácu, dopravu a dodávateľský reťazec," uviedlo vedenie PepsiCo. Upravený zisk na akciu dosiahol 1,86 USD, zatiaľ čo analytici predpovedali spoločnosti zisk 1,74 USD na akciu. Objem predaja potravín sa v uplynulom štvrťroku zvýšil o 3 % a nápojov o 6 %. Tržby divízie Tržby Frito-Lay v Severnej Amerike vzrástli o 14 % na 5,18 miliardy USD, a to aj napriek poklesu objemu predaja o 2 %. Tržby Quaker Foods vzrástli o 17 % a objem predaja o 2 %. A tržby divízie nápojov PepsiCo Beverages North America klesli o 1 % na 6,12 miliardy USD. Latinská Amerika zaznamenala nárast tržieb o 23 %, zatiaľ čo v Európe klesli o 8 %. Aj Afrika, Blízky východ, Ázia a Tichomorie, Austrália a Nový Zéland aj čínsky región vykázali vyššie tržby aj objemy predaja. Pri pohľade do budúcnosti očakáva teraz PepsiCo, že za celý rok dosiahne organický rast tržieb 10 % namiesto 8 % v predchádzajúcom odhade.

20.07.2022 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...