Kofola zvládla zatiaľ najťažší kvartál v histórii nad očakávania
- Podrobnosti
- Kategória: Potravinárstvo
Skupina Kofola obhájila svoju silnú pozíciu v jednom z historicky najzložitejších kvartálov, hospodárenie zvládla na výbornú. Firme k výsledkom pomohla dlhodobá stratégia postavená na tradičných a lokálnych značkách, pružnosť v rozhodovaní pri hľadaní úspor a nadštandardné nasadenie zamestnancov.
Kofole sa podarilo úspešne prevziať spoločnosti Ondrášovka a Korunní, vďaka čomu došlo k navýšeniu jej trhového podielu v českom retaile. Manažment Kofoly očakáva, že celý trh sa bude postupne prebúdzať s tým, že aj v prípade ďalších výkyvov má Skupina dostatočné zdroje na preklenutie ťažkých časov.
Veľmi náročný druhý kvartál roku 2020, ovplyvnený pandémiou COVID-19 a súvisiacimi epidemiologickými opatreniami, zvládla Skupina Kofola nad očakávania. Aj keď došlo k medzikvartálnemu poklesu tržieb Skupiny o 15,9 %, Kofola skončila v čistom zisku a ukazovateľ EBITDA marže sa držal na 15,7 %.
„Ustáli sme to a povedal by som, že s gráciou,“ hovorí Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvetľuje: „Pred mnohými rokmi sme stavili na to, že budeme vyrábať tradičné lokálne značky. Ukázalo sa, že naša stratégia je správna a že spotrebitelia sa k silným značkám obracajú aj v čase krízy. Prekonať zložité obdobie nám pomohlo rýchle rozhodovanie, ktoré sme aj napriek veľkosti našej firmy boli stále schopní robiť, a efektívne hľadanie úspor. Sústredili sme sa na veci nevyhnutné, tie ostatné sme odsunuli alebo zrušili. Jeden z najťažších kvartálov v histórii sme zvládli vďaka nasadeniu a flexibilite všetkých ľudí v Skupine, za čo som im vďačný.“
Najsilnejší československý segment na úrovni tržieb v Skupine Kofola a bez vplyvu akvizícií poklesol medzi kvartálmi o 25,1 %, čo je vzhľadom na veľmi negatívny vývoj v apríli roku 2020 skvelý výsledok. V Adriatickom segmente potom tržby klesli ešte menej, a to o 23,3 %. Naopak najvýraznejšie dopadol vplyv epidémie COVID-19 na UGO, ktoré so zatvorením obchodných centier a gastro prevádzok prišlo zo dňa na deň o absolútnu väčšinu svojich tržieb. Na zložitú situáciu ale zareagovalo zavedením nových služieb, ako je UGO rozvoz a posilnením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.
Kofola rovnako ako v iných krízových obdobiach ukázala, že jej DNA zostáva aj napriek silnému tlaku na ekonomickú efektivitu nedotknutá. Po tom, čo sa stala jedným zo zakladajúcich členov iniciatív Zachraň hospodu v Česku a #podporsvojpub na Slovensku, podporila epidémiou ochromenú gastronómiu aj ďalšími projektmi. K návratu spotrebiteľov do podnikov prispelo 90 kino projekcií naprieč ČeskoSlovenskom, výročná Turistická známka dostupná v Česku po kúpe dvoch čapovaných Kofol alebo adriatická kampaň #Zaskupaj (Spolu). Vďaka nej mohli spotrebitelia pozvať svojich priateľov na kávu a Radensku zdarma. Až 5000 voucherov prispelo k oživeniu slovinskej gastronómie.
Skupina zároveň potvrdila, že ani v takejto situácii nerezignuje na dlhodobo udržateľné snahy. V júni sa jej podarilo certifikovať Rajeckú dolinu ako BIO lokalitu pre voľný zber bylín, pilotne otestovala vo vybraných UGO Salateriách a na podujatiach „vodu bez obalu“, teda čapovanú pramenitú vodu Rajec.
Ďalšími krokmi dokázala, že aj napriek nepriazni doby vie prichádzať s produktovými inováciami. Na trh uviedla ďalšiu z radu ochutených pramenitých vôd z vlastných bylín, Rajec Šípka, ale aj Kofolu v pollitrových plechovkách, ktorej predaje už niekoľkonásobne prekročili pôvodné očakávania. Pre české gastro pripravila novinku v podobe minerálnej vody Korunní vo vratnom skle a v bylinnom segmente uviedla originálnu zmes byliniek LEROS Cold Brew na prípravu chutného ľadového čaju.
„Máme za sebou ťažké obdobie. Veríme, že z prevádzkovo náročného druhého kvartálu vychádzame silnejší a že sme pripravení aj na prípadné ďalšie výkyvy. Do konca roku sa zameriame predovšetkým na rozvinutie potenciálu Ondrášovky a Korunní, v ktorých vidíme perspektívu, a na posilnenie nášho kávovo-čajového biznisu,“ doplňuje Jannis Samaras: „S ohľadom na vývoj posledných mesiacov sme stanovili nový cieľ EBITDA na rok 2020, a to na 950 mil. až 1 000 mil. Kč. Vzhľadom na úspešnú letnú sezónu predstavenstvo navrhne vyplatiť dividendu v nezmenenej výške, teda 13,50 Kč na akciu,“ uzatvára.
08.10.2020
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: