1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Stredoslovenská energetika, a.s.

Stredoslovenska energetika 17S novými službami v ústrety zákazníkovi

Spoločnosť Stredoslovenská energetika, a.s. (SSE), už viac ako 90 rokov ponúka dodávku energií. Jej dlhoročné skúsenosti a stabilita na energetickom trhu umožňujú zabezpečiť odberateľom kvalitnú a spoľahlivú dodávku elektriny aj plynu. Okrem toho sa snaží ponúknuť svojim zákazníkom aj zaujímavú pridanú hodnotu.

Viac nám o tejto spoločnosti povedal v rozhovore pre Priemysel Dnes Mgr. Szilárd Mangult, riaditeľ divízie pre obchod a služby v Stredoslovenskej energetike.

Aktuálne na svojej stránke ponúkate plyn spolu s elektrinou za veľmi výhodnú cenu. Aké podmienky musí zákazník splniť, aby získal avizovanú 16-% zľavu?

V porovnaní s cenami dominantného dodávateľa plynu ponúkame zľavu z ceny dodávky plynu až do výšky 16 %, a to v závislosti od dĺžky zmluvy (12, 24 alebo 36 mesiacov). Okrem atraktívnej zľavy získa nový odberateľ za každé odberné miesto aj cestovný poukaz v hodnote 100 eur, ktorý sa dá využiť vo viac ako 200 vybraných hoteloch v rámci Európy.

Prečo by si mal zákazník, okrem spomínanej výraznej zľavy za dodávky plynu a elektriny, vybrať práve Stredoslovenskú energetiku?

Našim zákazníkom sa okrem dodávok elektriny snažíme vždy ponúknuť aj nejakú pridanú hodnotu. Samozrejmosťou je sieť 8 zákazníckych centier v regióne stredného Slovenska, v ktorých poskytujeme zákaznícku starostlivosť a obsluhu. Vlani sme napríklad otvorili dve nové – v Liptovskom Mikuláši a vo Zvolene, a tento rok sme presunuli zákaznícke centrum v Prievidzi do nových, modernejších priestorov do centra mesta. Záujemcovia sa môžu takisto obrátiť aj na našu zákaznícku linku, alebo si viaceré zmeny a požiadavky môžu vybaviť aj z pohodlia domova, a to online na našej webovej stránke.

Stredoslovenská energetika ponúka 24 hodín denne a 7 dní v týždni asistenčnú službu pod názvom SSE Opravár. Ako často ju zákazníci využívajú a s akými problémami sa v tomto smere stretávate najčastejšie?

SSE Opravár patrí medzi najobľúbenejšie služby našich zákazníkov. Doposiaľ sme im pomohli pri viac ako 1200 poistných udalostiach, pričom hodnota poistného plnenia už prevyšuje 70-tisíc eur. Zákazníci vítajú možnosť spoľahnúť sa na nonstop pomoc odborníkov v prípade nečakanej havárie v domácnosti za veľmi priaznivú cenu, v základnej variante služby len 1 euro za mesiac. Najčastejšie túto službu využívajú pri nefunkčných zásuvkách, ističoch alebo pokazených plynových kotloch. Veľmi časté sú aj poruchy ako napríklad upchaté potrubie, vytečená práčka alebo zabuchnuté dvere.

Aby ste vylepšili zákaznícky servis, vytvorili ste balíček takzvaných E-služieb. Čo všetko táto ponuka zahŕňa a ako uľahčuje zákazníkovi komunikáciu so Stredoslovenskou energetikou?

Až 125-tisíc zákazníkov využíva elektronickú verziu faktúry, vďaka čomu spoločne šetríme životné prostredie. Zároveň môžu využiť rýchlejšiu dostupnosť faktúry, keďže je odoslaná mailom okamžite po vystavení. Pre fanúšikov mobilných aplikácií máme dve SSE aplikácie. Pre domácnosti je určená Moja SSE, kde si môžu vďaka virtuálnemu elektromeru, plynomeru, a po poslednej aktualizácii už aj vodomeru systematicky kontrolovať svoju spotrebu energií. Vďaka grafu si dokážu medzi sebou jednoducho porovnať spotrebu v jednotlivých mesiacoch. Tento monitoring spotreby energie môže byť impulzom pre hľadanie možností na zvýšenie energetickej efektívnosti danej domácnosti. Aplikácia vďaka lokalizovaniu GPS polohy užívateľa navyše ponúkne aj kontakt na najbližšie zákaznícke centrum, prípadne miesto s umiestneným SSE boxom na bezplatné nabíjanie mobilu.

Pre veľkoodberateľov máme mobilnú aplikáciu, ktorá bola vytvorená podľa ich špecifických potrieb a svojou funkcionalitou je na Slovensku jedinečná. SSE PriceWatch je novinka pre všetkých podnikateľov, ktorí chcú mať burzové ceny elektriny a plynu neustále pod kontrolou. Stačí si nastaviť cenu komodít o akú majú záujem, a aplikácia ich na dosiahnutú cenu na trhu (na komoditnej burze) upozorní notifikáciou. Zároveň môžu cez aplikáciu už aj priamo nakupovať.

Okrem dodávok plynu a elektriny poskytujete svojim zákazníkom aj ďalšie doplnkové služby. Patrí k nim napríklad kontrola komínov, servis plynových zariadení, ale aj rôzne energeticky efektívne riešenia pre podnikateľov. Využívajú zákazníci aj tieto, prípadne ďalšie doplnkové služby Stredoslovenskej energetiky?

V oblasti energetickej efektívnosti sa usilujeme prichádzať s návrhmi opatrení, ktoré vedú k zníženiu energetickej náročnosti. V súčasnosti realizujeme viaceré projekty výmeny priemyselného alebo kancelárskeho osvetlenia, rekonštrukcie systémov stlačeného vzduchu, tepelného hospodárstva, výroby chladu, vzduchotechniky a podobne. Poskytujeme aj možnosť financovania takýchto projektov a v rámci tohto roku sme zaznamenali výrazný nárast záujmu zákazníkov o tieto služby. Zákazníkom zo segmentu domácností sme v oblasti energetickej efektívnosti priniesli nový produkt – LED žiarovky, s ktorými môžu výrazne ušetriť náklady na spotrebu elektrickej energie. Navyše si ich môžu objednať priamo z pohodlia domova, cez e-shop.

Výrazné úspory v domácnosti je možné dosiahnuť aj ďalšími modernými technológiami. Tento rok sme sa aktívne zapojili do programu Zelená domácnostiam ako zhotoviteľ. V rámci programu poskytujeme domácnostiam poradenstvo k solárnym panelom, fotovoltaike a tepelným čerpadlám. Našim zákazníkom pomáhame aj so získaním štátnej dotácie na podporované zariadenia obnoviteľných zdrojov až do výšky 50 % investície a zabezpečíme im aj inštaláciu. Vďaka revízii komínov a plynových zariadení zasa poskytujeme bezpečnosť pre ich domácnosti aj podnikateľské prevádzky, a zároveň im tak pomáhame splniť si zákonnú povinnosť.

Ešte stále sa môžeme stretnúť s podomovými predajcami energií, ktorí zastupujú rôzne dodávateľské firmy. Evidujete prípady, kedy sa vydávali aj za zamestnancov Stredoslovenskej energetiky, hoci svojim zákazníkom garantujete, že vaša spoločnosť podomový predaj elektriny nerealizuje? Ako postupovať v prípade, že zákazník podpísal zmluvu o dodávkach plynu a elektriny v presvedčení, že sa jedná o vašu spoločnosť?

Odvolávkou na našu spoločnosť sa podomoví predajcovia snažia vzbudiť dôveryhodnosť a presvedčiť ľudí, aby rýchlo podpísali novú zmluvu na dodávku elektriny a plynu. Nie je to však jediný spôsob, ktorým vás môžu zavádzať. Je dôležité povedať, že v zmysle platnej legislatívy máte právo písomne odstúpiť od zmluvy o združenej dodávke elektriny alebo od zmluvy o združenej dodávke plynu do 14 dní odo dňa uzavretia takejto zmluvy. Od zmluvy môžete odstúpiť aj v prípade, že ste zmluvu podpísali pred viac ako 14 dňami, a to aj bez poplatkov v prípade, že vás podomový predajca zavádzal, podal vám mylné informácie alebo niečo zatajil.

Stredoslovenská energetika aktívne buduje hodnoty v regióne, v ktorom pôsobí. Podporujete mestá a obce, pomáhate ľuďom v núdzi. Kde konkrétne ste sa angažovali naposledy?

Od roku 2009 SSE realizuje v regióne svojej pôsobnosti program dobrovoľníckych aktivít pod názvom SSE – energia, ktorá pomáha. Ponúka pomoc organizáciám alebo jednotlivcom. Vlani sme napríklad podporili dva detské domovy, tento rok bude naša finančná pomoc smerovať do Krízového centra pre týrané deti a ženy. Podporili sme Združenie na záchranu hradu Šášov, Domku Žilina, Detský domov v Tornali, filmový festival Vysoké hory či Centrum nájdených zvierat v Ružomberku. Aj vďaka systematickej pomoci SSE sa napríklad podarilo zrekonštruovať Kalváriu v Banskej Štiavnici. Obľúbené sú u nás aj dobrovoľnícke aktivity zamestnancov. Napríklad v rámci Dňa Zeme pravidelne čistíme brehy a okolie žilinskej rieky Rajčianky, naši zamestnanci pravidelne darujú krv a zapájajú sa aj do zbierky Ligy proti rakovine alebo iných charitatívnych projektov a podujatí.

Aké sú vízie vašej spoločnosti na ďalšie obdobie?

Veľký potenciál vidíme v úzkom partnerstve s našimi zákazníkmi v oblasti zvyšovania energetickej efektívnosti. Určite chceme pokračovať v rozširovaní portfólia služieb energetickej efektívnosti a produktov, ktoré prinesú zákazníkom skutočnú úsporu na energiách. Komoditný biznis sa tak stane len jednou zložkou komplexnej služby, ktorú klientom chceme ponúkať. Služby, ktorá je reálnou pridanou hodnotou pre zákazníkov všetkých segmentov. Chceme byť k našim zákazníkom čo najbližšie, preto plánujeme rozširovať naše komunikačné kanály a zákaznícku starostlivosť. Zrýchliť a zjednodušiť, to sú dve hlavné kritériá, samozrejme, pri zachovaní najvyššej kvality.

Zákazníci oceňujú osobný kontakt a poradenstvo, a preto budeme určite pokračovať aj v rozširovaní našej siete zákazníckych centier. Čoraz viac zákazníkov však preferuje časovo flexibilné elektronické komunikačné kanály, a práve preto sa chceme zamerať aj na rozšírenie a skvalitnenie služieb elektronického kontaktu. Komunikáciu považujeme za kľúčový prvok budovania vzťahu so zákazníkmi. Naďalej preto plánujeme rozširovať funkcionality mobilnej aplikácie Moja SSE pre domácnosti, ako aj špeciálnej verzie aplikácie SSE PriceWatch pre veľkoodberateľov, ktorá je prispôsobená ich špecifickým potrebám. V blízkej budúcnosti plánujeme pre zákazníkov takisto pripraviť úplne novú online zákaznícku zónu.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...