1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

SHP Harmanec, a.s.

SHP group 17Na trh uviedol nový 4-vrstvový toaletný papier

Toaletný papier, kuchynské utierky, vreckovky, kozmetické utierky aj výrobky priemyselnej hygieny. To všetko zahŕňa široké portfólio výrobkov akciovej spoločnosti SHP Harmanec, ktorá je súčasťou nadnárodného koncernu SHP Group (Slovak Hygienic Paper Group/SHPG). Jedná sa o skupinu výrobných a obchodných spoločností z oblasti celulózo-papierenského priemyslu, ktorá zastrešuje 12 spoločností v 6 európskych krajinách s ročným obratom okolo 205 miliónov eur.

Skupina, ktorá zamestnáva dokopy 1800 pracovníkov, je zároveň najväčším producentom hygienických papierov v strednej a juhovýchodnej Európe, pričom ročne ich vyrobí približne 160-tisíc ton.

Na takýchto vysokých objemoch produkcie sa vo veľkej miere podieľa závod sídliaci neďaleko Banskej Bystrice. Dedinka Harmanec mala totiž už aj pred 200 rokmi výborné predispozície na to, aby sa tu vyrábal papier. S týmto remeslom začal v roku 1829 banskobystrický kupec Zikmund Leicht, ktorý tu vtedy postavil fabriku na ručnú výrobu papiera. A tá už v polovici 19. storočia patrila k najmodernejším papierenským závodom Rakúsko-Uhorska. Významný historický míľnik zaznamenala fabrika na prelome 19. a 20. storočia, kedy začala vyrábať aj hygienické papierové výrobky. V začiatkoch išlo o skladaný toaletný papier pod značkou Hermandol, neskôr ručne rezané papierové obrúsky. Po 2. svetovej vojne pribudli v sortimente aj dámske vložky a detské plienky z buničnej vaty.

Novodobá história spoločnosti sa začala písať v roku 1972, kedy pribudol papierenský stroj na výrobu hygienických papierov a ako nová surovina sa začal používať zberový papier. Pre úplnosť dodajme, že Harmanecké papierne zmenili v roku 2002 názov na SHP Harmanec, keďže sa stali súčasťou spomínanej skupiny SHP Group. Papierne s 550 zamestnancami si aj naďalej zachovávajú tvár modernej a dynamicky sa rozvíjajúcej firmy, ktorá ročne investuje do rozvoja technológií a modernizácie procesov okolo 1,5 milióna eur.

Rozmanité výrobky pod jednou strechou

Investície do technológií a výrobných procesov sa odrážajú aj na kontinuálnom zvyšovaní objemu produkcie. V roku 2017 napríklad závod v Harmanci vyrobil na papierenskom stroji 43-tisíc ton papiera. Vlani napríklad došlo k navýšeniu objemu výroby o 3 %. Čo sa týka podielu hotových výrobkov v podobe toaletného papiera (70 %), hygienických vreckoviek (16 %) a produktov profesionálnej hygieny „Away from Home“ (14 %), tých bolo v roku 2017 vyrobených 52-tisíc ton. Treba doplniť, že dvomi základnými surovinami, z ktorých sa spomínané produkty vyrábajú, sú zberový papier (80 %) a buničina (20 %). „Keďže podiel hotových výrobkov je u nás vyšší než podiel vyrobeného papiera, tak papier dovážame aj z nášho sesterského závodu Celex v Bosne a Hercegovine. Tam je totiž tento pomer opačný a vieme si tak bilancovať tento rozdiel,“ vysvetlil generálny riaditeľ závodu SHP Harmanec Ing. Robert Staroň.

Samotné produktové portfólio skupiny SHP Harmanec tvoria výrobky troch obchodných značiek. Najstaršou je Harmasan – toaletný papier tejto značky bol súčasťou nejednej kúpeľne ešte za čias Československa. Kľúčovou je veľmi dobre známa značka Harmony, ktorú dopĺňa rad Harmony Professional. Toaletný papier, kuchynské utierky, hygienické vreckovky, kozmetické utierky tejto značky schádzajú práve z liniek spoločnosti SHP Harmanec. Značka Harmony Professional zasa zastrešuje produkty profesionálnej hygieny „Away from Home“, ktoré ponúkajú funkčné riešenia v oblasti hygieny pre verejné inštitúcie a priestory, podniky pôsobiace v rámci segmentu HoReCa, ako aj pre oblasť priemyslu, výroby, wellness & spa a zdravotníctva.

Biela labuť ako symbol čistoty a elegancie

Značka Harmony je neodmysliteľne spojená s logom bielej labute s korunkou. Ide pritom o najstaršiu dodnes používanú ochrannú známku na Slovensku. Používa sa už viac ako 100 rokov, hoci oficiálne bola zaregistrovaná v obchodnej komore v Banskej Bystrici až v roku 1910. Táto ochranná známka zvíťazila aj v celoslovenskej súťaži Logotyp Slovakia 2002 v kategórii Najstaršie logo. A prečo práve labuť? Legenda hovorí, že sa na mieste Harmaneckých papierní kedysi nachádzalo jazierko, v ktorom sa usadili labute. Generálny riaditeľ harmaneckého závodu si však myslí, že pravda bude niekde inde: „Biela labuť je symbolom čistoty, vznešenosti a elegancie. Produkty značky Harmony sú citlivé a bezpečné k pokožke aj prírode, s dôrazom na jemný detail, a zákazníka oslovia svojou čistotou a eleganciou. To je hlavná podstata bielej labute, ktorá naše výrobky dokonale vystihuje.“

Bohatý sortiment výrobkov pod značkou Harmony nedávno doplnil nový 4-vrstvový toaletný papier z rady Exclusive. „V západnej Európe nie je 4-vrstvový papier žiadna novinka, ale pre nás je to niečo, čo sme doteraz v rámci značky Harmony nevyrábali. Trendy však idú dopredu aj v prípade toaletného papiera a my nechceme zostať ani v tomto smere pozadu,“ vysvetlil Robert Staroň a dodal: „Pred 30 rokmi bol samozrejmosťou 1-vrstvový toaletný papier Harmasan, ale požiadavky na jeho kvalitu sa postupne zvyšovali. Zákazníci požadovali vyšší štandard, preto sme do existujúceho výrobku Exclusive pridali jednu vrstvu naviac. Rada Exclusive pritom zahŕňa toaletný papier Pure White (neparfumovaný), Herbal Perfumes (s bylinkovou parfumáciou a svetlo-zeleným lepidlom) a Crystal Perfumes (so sviežou akvatickou parfumáciou a svetlo-modrým lepidlom), ktoré možno zakúpiť v balení po 8 alebo 16 kusov.

Jednotka medzi spotrebiteľmi

O tom, že kvalitu výrobkov z Harmanca vedia spotrebitelia skutočne oceniť, svedčí aj nedávno získaný titul Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka za kozmetické utierky Harmony Delicate Care Shea Butter Balsam. Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka je marketingový program, ktorý monitoruje, oceňuje a podporuje nové a inovované výrobky na slovenskom a českom trhu rýchloobrátkového tovaru. Inovácie sú produktového alebo marketingového charakteru a medzi prihlásenými sú veľké medzinárodné, ale aj menšie domáce spoločnosti. Základom pre udelenie ocenenia sú výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra Nielsen. Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka slovenských (2-tisíc) a českých respondentov (4-tisíc). Cieľom bolo zistiť, ktorý z výrobkov v každej kategórii považujú spotrebitelia za najlepší a najatraktívnejší.

O získanie titulu Najlepšia novinka malo v Českej republike vlani záujem viac ako 150 nových a inovovaných výrobkov. Na Slovensku bolo nominovaných vyše 70 takýchto výrobkov, medzi nimi aj kozmetické utierky Harmony Delicate Care Shea Butter Balsam, ktoré získali 1. miesto v kategórii Papierový program na Slovensku aj v Česku. „Podarilo sa nám zvíťaziť nad silnou konkurenciou etablovaných hráčov,“ povedal na margo tohto významného ocenenia riaditeľ podniku SHP Harmanec Robert Staroň. Ocenenia sa pritom udeľovali aj v rámci sprievodných súťaží usporiadaných mediálnymi partnermi programu. Titul Novinka roka 2018 a finančnú odmenu v podobe certifikátu na reklamnú online kampaň získali papierne z Harmanca od používateľov portálu woman.sk. Kozmetické utierky si vyslúžili prvenstvo dokonca aj na Facebooku, kde si fanušikovia vyberali svojho víťaza spomedzi všetkých víťazov jednotlivých kategórií.

A v čom sú teda kozmetické utierky Harmony Delicate Care Shea Butter Balsam také výnimočné? Jedinečnosť 3-vrstvových kozmetických utierok Delicate Care v 80-kusovom balení spočíva v obsahu balzamu, ktorý je obohatený o výťažky z bambuckého masla. To je vhodné na pokožku celého tela, primárne na suchú a citlivú pokožku, obsahuje niekoľko mastných kyselín, vitamíny A, E a fenoly, ktoré majú antioxidačné účinky, a takisto obsahuje zložky, ktoré majú schopnosť revitalizovať, chrániť, hydratovať a hojiť poškodenú pokožku. Okamžite upokojuje podráždenú pokožku a zabraňuje začervenaniu. Jedinečnosť produktu spočíva aj v unikátnej povrchovej úprave škatuľky, ktorá je príjemne jemná a hebká na dotyk. Dizajn obalu je pritom výsledkom autorskej fotografie vytvorenej špeciálne pre Harmony. Farebnosť obalu je navrhnutá tak, aby korešpondovala s priestorom interiéru.

Výzvy do budúcna

Najväčšou výzvou pre spoločnosť SHP Harmanec, ale aj celej skupiny SHP Group, je stabilizácia cien vstupných surovín, ktoré sú v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi na najvyššej úrovni. „Potrebujeme nastaviť rozpočet na tento rok tak, aby náš závod mohol pokračovať v napĺňaní stratégie, ktorú sme si na najbližšie roky stanovili. S tým súvisí aj dosahovanie pozitívnych hospodárskych výsledkov, stabilizácia zamestnancov a spolupráca so školami,“ vysvetlil Robert Staroň. Cieľom zostáva aj zvýšenie podielu produktov pod vlastnou značkou v obchodných reťazcoch na Slovensku. V súčasnosti totiž tvorí podiel predaja produktov Harmony, Harmasan a Harmony Professional 22 %, zvyšok sú výrobky harmaneckých papierní, ale dodávané pod privátnymi značkami. „Podiel vlastnej značky v rámci SHPG, by sme radi do roku 2020 zvýšili na 50 %,“ prezradil na záver smelé plány spoločnosti SHP Harmanec jej riaditeľ Robert Staroň.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

220x600 SKA

Nenechajte si ujsť...