1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

RYBA Košice, spol. s r.o.

Ryba KE 16Národná pochúťka v novom dizajne

Kto by nepoznal košickú tresku? Jej prvá výroba na Slovensku je v archívoch datovaná na rok 1954 a za tento čas si získala srdcia Slovákov. S cieľom udržať si spokojnosť a priazeň zákazníka RYBA Košice, spol. s r.o., okrem neustáleho zlepšovania sa, vylepšuje aj dizajn svojich produktov. Na Danubius Gastro 2018 bola košická treska, slovenská národná pochúťka, premiérovo predstavená v novom dizajne.

Ten pôvodný so zlatou rybkou a modrou farbou na pozadí pochádza z dielne vlastného grafického oddelenia RYBA Košice z roku 1999. V roku 2013 sa spoločnosť rozhodla výraznejšie vyhraniť voči konkurencii, odlíšiť sa a pomôcť celej kategórii košickej tresky v majonéze kampaňou „Veľký Tresko“, ktorá vylepšila vnímanie tresky v generácii mileniálov. K motívu zlatej rybky tak pribudol „pozicioning“ tradičnej slovenskej pochúťky.

Nový dizajn Tresiek rešpektuje základné akcenty pôvodného košického dizajnu tresky ako zlatá rybka a farebnosť. Produkt sa však posunul z tradičnej slovenskej pochúťky na slovenskú národnú pochúťku, ktorú si Košická treska právom zaslúži. Inovácie v portfóliu spoločnosti sa však netýkajú iba dizajnu a balení, ale aj nových príchutí a rôznych druhov obľúbených rybích a lahôdkových výrobkov. Preferencie spotrebiteľov smerujú jednoznačne ku kvalite a zdravému životnému štýlu. O týchto a ďalších novinkách sme sa rozprávali s Ing. Richardom Dudom, generálnym riaditeľom skupiny potravinárskych podnikov Tauris Group, ktorej je RYBA Košice, spol. s r.o., od roku 2016 súčasťou.

RYBA Košice, spol. s r.o., je dva roky súčasťou skupiny Tauris Group. Ako sa jej darí v súčasnosti po ekonomickej stránke?

Ekonomické ukazovatele a dynamiku ziskovosti za posledný rok spoločného fungovania v skupine Tauris Group ovplyvnili najmä investície do podpory predaja. Tržby za rok 2017 predstavujú sumu 27,2 milióna eur. Časť výnosov spotrebovali transakčné náklady spojené s integráciou RYBY Košice do skupiny Tauris Group. Investície do modernizácie výroby majú za cieľ dlhodobo zvyšovať objem výroby a trhový podiel RYBA Košice na slovenskom a zahraničnom trhu.

Pristúpili ste v ostatných rokoch k výraznejším investíciám a modernizácii vášho podniku? V akom rozsahu a v akých oblastiach?

RYBA Košice je súčasťou silnej potravinovej skupiny Tauris Group od konca roka 2016. Investičné stimuly súvisiace s týmto krokom sú zamerané na modernizáciu strojno-technologického vybavenia, kontinuálneho pokračovania investičnej výstavby, budovaním a rekonštruovaním výrobných, skladových, expedičných, sociálnych priestorov a energetickej infraštruktúry spoločnosti. Nosným cieľom je zvýšiť kvalitu a produktivitu práce a znížiť energetickú náročnosť v prevádzkových podmienkach skupiny podnikov Tauris Group.

Vaším najznámejším produktom je Treska, ale vlastníte viaceré značky. Môžete ich predstaviť? Čo patrí medzi vaše hlavné produkty a aký je ich podiel na trhu?

Tresky patria medzi naše najznámejšie a u spotrebiteľov najobľúbenejšie produkty. Vyrábame ich už od roku 1954, na čo sme patrične hrdí. Okrem Tresky Klasik a Exklusiv ponúkame ako jediní na Slovensku aj Tresku Pikant, Tresku FIT a čistú Tresku bez konzervačných látok. Značka, ktorá zastrešuje tresky a celú našu rybiu produkciu je RYBA More zdravia. Z rybích výrobkov si zákazník pod touto značkou môže vybrať rybacie šaláty, marinované ryby (receptúry patria medzi naše pôvodné od roku 1946), ryby údené na bukovom dreve, rybie konzervy či široké spektrum kvalitných mrazených rýb a polotovarov. Medzi naše vlastné značky patrí aj značka PIKNIK, ktorá reprezentuje lahôdkové šaláty, nátierky, majonézy a aspiky. Z mrazeného tovaru sú to zeleniny PIKNIK, hranolčeky a múčne polotovary. Celkovo má RYBA Košice v ponuke viac ako 400 druhov produktov nielen pre retailových, ale aj pre HORECA zákazníkov.

Obohatili ste nedávno vaše výrobné portfólio o nové produkty, prípadne pripravujete nejaké novinky?

Výrobné portfólio prehodnocujeme pravidelne s ohľadom na cieľové skupiny, dizajny, balenia, príchute alebo spotrebiteľské trendy. So zákazníkmi komunikujeme a pýtame sa ich na ich potreby a preferencie cez sociálne siete, našich obchodníkov v teréne alebo prostredníctvom ochutnávok v mieste predaja, ktoré realizujeme pravidelne po celom Slovensku. V tomto roku sme na trh uviedli šesť noviniek a rozpracovaných máme ďalších sedem. Okrem toho prechádza celé rybie portfólio rebrandingom – v januári 2018 mali premiéru naše nové dizajny Tresky Klasik a Tresky Exklusiv s headlinom „Naša národná pochúťka“, ktorý máme chránený na Úrade priemyselného vlastníctva. Na jeseň by mali byť na trhu nové obaly všetkých rybacích šalátov.

Aké sú najnovšie trendy a požiadavky vašich zákazníkov? Odráža sa vo vašich produktoch zmena stravovacích návykov v slovenskej spoločnosti?

Naďalej pokračuje trend zdravého životného štýlu, možno len s väčším dôrazom na lokálne produkty, kvalitu a slovenský pôvod. Patríme medzi veľkých a ekonomicky silných výrobcov, preto dokážeme garantovať prísne legislatívne požiadavky na kvalitu a zloženie výrobkov. Historicky poznáme chute slovenských spotrebiteľov, naše pôvodné receptúry archivujeme od roku 1946. Skúsenosťami s výrobou, dlhodobými dôvernými vzťahmi s našimi dodávateľmi, ktorí sú garanciou kvalitných vstupov, a kvalifikovanými pracovníkmi dokážeme udržať dlhodobý trend nárokov na kvalitu výrobkov s filozofiou spoločenskej zodpovednosti na spokojnosť a zdravie našich zákazníkov.

Našli vaše produkty obľubu aj za hranicami Slovenska?

Čo sa týka exportu našich výrobkov za hranice Slovenska, najviac sa darí Treske. Treska je predovšetkým fenomén povojnovej histórie slovenskej gastronómie, ale máme zastúpenie aj na maďarskom, českom a anglickom trhu. Spotrebiteľmi sú ale prevažne Slováci žijúci v zahraničí.

Môžete nám prezradiť vaše najnovšie aktivity v oblasti marketingu a obchodnej stratégie? Pripravujete napríklad novú reklamnú kampaň?

Najnovšie aktivity súvisia hlavne s rebrandingom Tresky, „Našej národnej pochúťky“, a celého rybieho portfólia. Okrem toho finišujeme s novinkou RETRO Treskoslovenskou Treskou, ktorá bude svojím dizajnom prepájať mladých ľudí a svojou receptúrou osloví konzervatívnych spotrebiteľov. Synergicky prepojí našu aktuálnu kampaň na www.treskoslovensko.sk. Naším cieľom je adresná starostlivosť o fanúšikov našej tresky, alebo marketingovo povedané o „občanov Treskoslovenska“.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...