Reydel Automotive Slovakia, s.r.o.
- Podrobnosti
- Kategória: EXKLUZÍVNE ROZHOVORY
Ambíciou je byť tretí na svete
Závod na výrobu interiérových častí automobilov úspešne pôsobí v Nitre od roku 2006, pričom do novembra 2014 bol dcérskym podnikom americkej globálnej spoločnosti Visteon. Koncom minulého roka nastali zásadné zmeny vo vlastníckej štruktúre materskej spoločnosti.
Cerberus Capital Management prevzal kontrolu nad biznisom vo výrobe interiérových súčastí spoločnosti Visteon so zámerom uviesť na trh nového hráča v odvetví automotive. Súbežne s týmito zmenami došlo aj ku zmene názvu spoločnosti. Nový majiteľ sa vrátil k dávnejšie používanej značke REYDEL. Pôsobenie nitrianskeho výrobného závodu Reydel Automotive Slovakia, s.r.o., nám v rozhovore priblížila jeho riaditeľka Ing. Jana Bogyóová.
Spoločnosť Reydel Automotive prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti úspešne zakotvila aj na Slovensku. Môžete nám priblížiť históriu a cestu vašej spoločnosti vo svete a u nás?
Reydel Automotive sa zrodila z predchádzajúcej spoločnosti Visteon, časti Business Group Interior. Spoločnosť bola založená na niekoľkých kontinentoch – v Európe, Ázii a Južnej Amerike. Svoje dcérske podniky zakladala vždy v blízkosti jej finálnych zákazníkov OEM. Dnes má 17 výrobných závodov po celom svete, šesť „just in time“ finálnych montážnych pracovísk lokalizovaných blízko automobilových zákazníkov a 8 technických stredísk, ktoré sú zodpovedné za vývoj produktov. V Európe sa sústreďuje vývoj hlavne vo Francúzsku, Nemecku a Španielsku.
Čo sa týka nášho závodu na Slovensku, ten bol pôvodne založený na výrobu interiérových častí, a to konkrétne dverových panelov pre spoločnosť PSA Trnava. Z tohto dôvodu bola naša spoločnosť lokalizovaná v Nitre, aby bolo možné dodávať naše produkty „just in sequence“ do 45 kilometrov vzdialenej Trnavy. V prvopočiatkoch, v roku 2006, sa tu vyrábali časti klimatizácie pre dverové panely. V súčasnosti naša spoločnosť vyrába produkty, interiérové výrobky, pre skupiny PSA – vozidlá značky Peugeot, skupinu General Motors – Opel a pre skupinu Renault Nissan – automobily Renault.
Aké postavenie patrí vašej spoločnosti Reydel Automotive Slovakia v rámci ostatných dcérskych spoločností Reydel Automotive vo svete?
Môžeme konštatovať, že závod v Nitre patrí medzi najvýznamnejšie výrobné jednotky v rámci spoločnosti Reydel Automotive. Náš závod dosahuje excelentné kvalitatívne a operačné výsledky, ktoré sa pravidelne raz mesačne hodnotia. To, že náš nitriansky závod dosahuje výborné kvalitatívne výsledky, dokumentuje aj ocenenie kvality General Motors Supplier Quality Excellence Award 2014. Táto cena potvrdila, že náš výrobný závod je schopný dlhodobo dodávať produkty vo vysokej kvalite.
Kde vo svete má vaša spoločnosť zastúpenie?
Zastúpenie máme v 15 krajinách. V Európe sú to závody vo Francúzsku, Španielsku, Chorvátsku a v Rusku. Takisto máme zastúpenie v Južnej Amerike – v Brazílii a v Argentíne. V Ázii sú to krajiny ako India, Thajsko a Indonézia. Z globálneho pohľadu pracuje naša spoločnosť pre najväčších výrobcov automobilov na svete.
Aké produkty vyrábate a na čo sa zameriavate v slovenskom závode? Plánujete rozšírenie portfólia výrobkov alebo zvýšenie produkcie?
Spoločnosť Reydel Automotive dizajnuje a vyrába rôzne moduly a interiérové časti ako kokpity, prístrojové dosky, dverové panely, centrálne konzoly a rôzne dekoratívne diely automobilov. Hlavné zameranie nitrianskeho závodu sa sústreďuje na výrobu dverových panelov a centrálnych airvent súčastí – tzv. fúkerov, ktoré sú inštalované do prístrojových dosiek. Momentálne vyrábame dverové panely pre vozidlá značky Peugeot s modelovým označením 208 a 2008. K dverovým panelom vyrábame aj rôzne lakované dekoratívne časti. Pre Opel Insignia vyrábame taktiež dverové panely a rôzne lakované dekoratívne časti, ktoré sú montované na dverové panely u zákazníka. Pre automobily Renault Clio a Renault Zoe dodávame vyššie spomínané fúkery. Cieľom nášho závodu je postupné rozširovanie produktového portfólia, ale to bude, samozrejme, závisieť od požiadaviek našich zákazníkov a získaných nových projektov.
Akým smerom sa uberá ďalší vývoj v tomto odvetví? Aké novinky môžeme očakávať v blízkej alebo aj vzdialenejšej budúcnosti?
Automobilový sektor všeobecne smeruje ku kompaktnejším vozidlám s menšou spotrebou. V oblasti interiérov klienti kladú dôraz na pohodlnosť prostredia v súbehu s moderným a štýlovým dizajnom, ktoré dokážeme prispôsobovať špecifickým požiadavkám jednotlivých zákazníkov. Naše tímy v skupine Reydel Automotive sa snažia inovovať a vytvárať nové produkty. Veríme, že na tomto poli máme dobré vývojové perspektívy.
Ako sa darilo vašej spoločnosti z pohľadu objemu výroby a výšky obratu?
V globálnom ponímaní naša spoločnosť Reydel Automotive dosahovala v roku 2013 obrat vo výške 981,3 milióna dolárov. Percentuálne je obrat rozdelený na jednotlivé kontinenty, pričom na Európu pripadá 62 %, 29 % na Áziu a 9 % tvorí obrat dosiahnutý v Južnej Amerike. Naša spoločnosť poskytuje prácu približne 5-tisíc zamestnancom na celom svete.
V nitrianskom závode v priemere zamestnávame 260 zamestnancov. Čo sa týka objemu výroby nášho závodu, tak momentálne vyrábame produkty pre Peugeot 208 a Peugeot 2008, čo predstavuje okolo 8 500 vozidiel za týždeň. Pre Renault Clio a Renault Zoe dodávame airventy (fúkery) v množstve 9 500 vozidiel za týždeň. V prípade Opel Insignia vyrobíme dverové panely pre 2 300 vozidiel.
Pre ďalší rozvoj spoločnosti je určite dôležitá neustála modernizácia a zvyšovanie kvality. Pristúpili ste z tohto pohľadu k väčším investíciám za uplynulý rok? Plánujete investovať aj v tomto roku?
V Nitre bolo od samého počiatku preinvestovaných 28,9 milióna eur, z čoho v roku 2014 sme celkovo investovali 2,7 milióna eur na zavedenie nového produktu. V tomto roku plánujeme preinvestovať 1,2 milióna eur. Investície sú vždy spojené so zavádzaním nového produktu do výroby. V hlavnej miere ide o stroje ako sú napríklad vstrekolisy, alebo nové technológie a stroje určené pre výrobu dekoratívnych lakovaných, prípadne látkových súčastí interiérov.
Automobilový priemysel prežíval v ostatných rokoch globálne turbulentné obdobie. Prejavil sa tento fakt aj na vašej činnosti? Aké sú ciele vašej spoločnosti do budúcnosti?
Náš rast a prosperita sú, samozrejme, prepojené s vývojom u našich finálnych zákazníkov. To znamená, že ak naši zákazníci vyvíjajú nové automobily, i my máme nové rozvojové príležitosti. Ak sa ich aktivity spomalia, musíme reagovať aj my a prijať opatrenia na obmedzenie výroby. V našom nitrianskom závode máme špeciálny program zameraný na flexibilitu výroby, ktorý spĺňa všetky platné legislatívne požiadavky Slovenskej republiky. Permanentne sa snažíme o inovácie a návrhy nových produktov pre našich zákazníkov, ktorí žiadajú nové cenové ponuky, a taktiež sa snažíme reagovať a byť flexibilní aj voči požiadavkám našich zákazníkov.
Víziou nášho závodu je rozšírenie výroby o nové produkty. Nepretržite pracujeme na nových inováciách v súvislosti s novými materiálmi a technológiami, ktoré sa snažia predvídať trendy na trhu. Globálnou stratégiou a víziou našej spoločnosti je dosiahnutie pozície globálneho dodávateľa číslo tri na svete.
Priemysel Dnes/Průmysl Dnes
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Rio Tinto prevezme Arcadium Lithium za 6,7 miliard…
Category: Spoločnosti
Melbourne - Ťažobná skupina Rio Tinto prevezme spoločnosť Arcadium Lithium za 6,7 miliardy USD (6,10 miliardy e…
Michelin pozastavuje výrobu niektorých pneumatík v…
Category: Spoločnosti
Paríž - Francúzsky producent pneumatík Michelin oznámil, že pozastavil výrobu niektorých špeciálnych typov pneu…
Výsledky PepsiCo v 3. kvartáli sklamali očakávania…
Category: Potravinárstvo
New York - Výsledky amerického výrobcu nápojov a potravín PepsiCo v 3. kvartáli sklamali očakávania trhu. Firma…
Letisko Poprad-Tatry prekonalo hranicu 100.000 vyb…
Category: Doprava
Poprad - Letisko Poprad-Tatry prekonalo hranicu 100.000 vybavených cestujúcich, čím sa rok 2024 už teraz stal n…
Podiel obnoviteľných zdrojov na spotrebe elektriny…
Category: Energetika
Berlín - Nemecký sektor obnoviteľných zdrojov energie pokračuje v rozmachu. Za deväť mesiacov tohto roka sa sln…
Pripojte sa: