1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

MATADOR Automotive Vráble, a.s.

matador automotive vrable20Silný konkurent v oblasti technológie BIW

Prioritou pre MATADOR Automotive Vráble, a.s., sú technologické služby a riešenia súvisiace s Industry 4.0, a to navrhovanie, vývoj a výroba robotizovaných a automatizovaných liniek a vývoj a výroba nástrojov pre priemyselné linky. Dôležitý je aj vývoj v oblasti materiálových a spájacích technológií a tiež výroba prototypov. Spoločnosť tak sleduje nové, dynamicky sa meniace trendy v automobilovom priemysle a dáva si záležať, aby svojim klientom ponúkla tie najlepšie riešenia pre každý projekt.

Vďaka rozsiahlemu know-how, technologickým kompetenciám, ako aj širokému rozsahu portfólia je pripravená premeniť zákaznícke nápady na personalizované riešenia.

Už nejakú dobu je hlavným trendom v automobilovom priemysle výroba platformových dielov pre automobilový priemysel. S globálnym partnerom, ktorým je portugalská SODECIA, pod ktorú nedávno prešla spoločnosť MATADOR Automotive Vráble, a.s., to ide ľahšie a hlavne rýchlejšie. Možnosť vstúpiť do zákaziek na platformovej úrovni znamená stabilitu do budúcna a prináša potenciál nových pracovných miest. Strategický rozmer spolupráce potvrdzuje aj presun európskej centrály divízie BIW (Body in White) skupiny SODECIA z Nemecka do prevádzky MATADOR Automotive Vráble, a.s. Európska centrála vo Vrábľoch dnes nesie zodpovednosť za projekty v dodávkach štruktúrnych dielcov automobilových karosérií, vrátane obchodu a rokovaní so zákazníkmi. Zahŕňa aj výrobné závody SODECIA Automotive Europe v Nemecku, Španielsku, Taliansku, Portugalsku či Južnej Afrike, ako aj prevádzky MATADOR Automotive na Slovensku, v Českej republike a Rusku.

Naposledy, keď Priemysel Dnes písal o slovenskej dcérskej spoločnosti, bola ústrednou témou jej snaha stať sa priamym dodávateľom pre Jaguar Land Rover, čo je dnes už realitou. V tomto čísle prinášame ďalší exkluzívny rozhovor s Ing. Michalom Čiernym, MBA, generálnym riaditeľom spoločnosti MATADOR Automotive Vráble, a.s., v ktorom sa dozvieme viac o aktuálnych trendoch ponúkaných automobilových komponentov, hodnotách samotnej spoločnosti či udržiavaní konkurencieschopnosti v neľahkých hospodárskych podmienkach súvisiacich aj s recesiou spôsobenou šírením nového koronavírusu.

Ako dlho pôsobíte vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti MATADOR Automotive Vráble, a.s.? V čom spočíva náročnosť vašej pozície?

V júni tohto roku to boli 2 roky čo pracujem na pozícií GR pre závod Vráble. Automotive sektor je náročný sám osebe. Je potrebné dodať klientom tovar načas, a to v požadovanej kvantite a kvalite. Popritom sa neustále musíme sústrediť na zlepšovanie a zvyšovanie konkurencieschopnosti. Tvrdá práca sa teda vyžaduje za každých okolností.

Vznik MATADOR Automotive Vráble, a.s., sa datuje do roku 2005, kedy sa zameranie spoločnosti zmenilo na sériovú výrobu pre automobilový priemysel. Ktoré výrobky tvoria jadro vášho produktového portfólia? Aké sú súčasné trendy v oblasti týchto komponentov?

Sme dcérskou spoločnosťou, tzv. sub-holdingom portugalskej spoločnosti SODECIA a stali sme sa súčasťou európskej centrály divízie BIW (Body in White). To znamená, že naše produktové portfólio sú lisované a následne spájané celky, ktoré tvoria kostru automobilu. Medzi aktuálne trendy patrí hlavne využívanie unifikácie, ďalej rôzne nové druhy vytvárania spojov, spájanie železných a hliníkových materiálov či využívanie nových druhov ocelí, kde dochádza následne k redukcii váhy jednotlivých komponentov, čo má priaznivý vplyv na spotrebu.

Dnes ste špičkovým Tier 1 dodávateľom. V ktorých modeloch automobilov je možné nájsť vaše komponenty?

Naše produkty nájdete v autách ako Audi Q3/Q4/Q7/Q8, Porsche Cayenne/Cayenne Coupe, Volkswagen Touareg, Suzuki Vitara, Škoda Octavia/Kodiaq/Fabia, v novom Jaguar Land Rover Defenderi, Lamborghini URUS a v mnohých iných.

Aké sú hlavné hodnoty vašej spoločnosti?

Naša spoločnosť sa opiera o 4 hodnoty, ktorými sú GtP (Growing the People), GtB (Growing the Business), GtR (Growing the Results) a GtS (Growing the Sustainability). Snažíme sa skrátka o rast po každej stránke – na úrovni personálu, v oblasti výkonu a dosahovaných výsledkov, ale aj v otázke trvalej udržateľnosti.

Čo vám pomáha udržiavať si konkurencieschopnosť?

Naša snaha je dennodenne so zapojením všetkých zamestnancov hľadať a implementovať metodiku Kaizen, ktorej cieľom je postupné zlepšovanie. Máme vytvorený tím 3 ľudí, ktorí metodicky vedú 25 technických pracovníkov. Tí realizujú tzv. kaizeny v čo najväčšej možnej miere, čo v praxi znamená, že každý deň nastavujeme nové štandardy v našich procesoch.

V akom štádiu sú práce na PCC (Product Competence Centre), vývojovom centre pre BIW klientov? Plánujete v najbližšom období ďalšie investície do výskumu a vývoja vašich výrobkov?

PCC je súčasťou už spomínaného sub-holdingu BIW. Nateraz nás COVID-19 donútil prehodnocovať všetky naše aktivity a investície, a teda momentálne zabezpečujeme len to najnevyhnutnejšie.

Koľko výrobných závodov sa nachádza vo Vrábľoch? Aký je celkový počet vašich zamestnancov?

Vo Vrábľoch je jeden závod, kde pracuje v závislosti od obdobia v roku 900 až 1100 spolupracovníkov. Momentálne stále prebieha nábor zamestnancov. Sme radi, že v našej spoločnosti vieme dať šancu aj absolventom technických škôl na rôznych pozíciách. Aktivity spojené s náborom zamestnancov sú živým organizmom, ktorý sa dokáže zmeniť veľmi rýchlo. Naši kolegovia z personálneho úseku sú preto otvorení komunikácii nielen s novými zamestnancami, ale aj so stálymi, ktorí majú chuť zmeniť svoju kariéru, prípadne nás odporúčať ich známym. To znamená, že dávame priestor pre kariérny rast najmä zamestnancom, ktorí začínali na pozíciách operátorov výroby.

S ktorými školami fungujete v rámci duálneho vzdelávania?

Spolupracujeme so Strednou odbornou technickou školou vo Vrábľoch, ale pracujeme aj na rozšírení v iných mestách, napríklad v Zlatých Moravciach. Takisto sa snažíme pracovať aj so základnými školami. V rámci tejto spolupráce organizujeme rôzne exkurzie pre žiakov, aby sme zvýšili povedomie mladých ľudí o tom, čo vlastne u nás robíme.

Ako hodnotíte úspešnosť roka 2019 z hľadiska ekonomických ukazovateľov? Sú vaše plány na rok 2020 rovnako ambiciózne?

Rok 2019 bol rokom dvoch polrokov. Jeho prvá polovica bola silná a v druhej polovici prišiel pokles. Ciele si staviame vždy ambiciózne, v čo najväčšej možnej miere sa chceme priblížiť optimálnej nákladovej štruktúre pre závod ako sme my.

Plánujete ešte v roku 2020 nejaké novinky?

S ohľadom na druhý kvartál a COVID-19 je naším hlavným cieľom optimalizovať všetky náklady s tým, že by sme chceli naplniť ciele, ktoré sme si stanovili na jeho začiatku.

Chystá sa v súvislosti so vstupom do spolupráce portugalského strategického investora SODECIA Automotive Europe GmbH aj zmena obchodného mena spoločnosti, alebo si aj naďalej ponecháte pre vašich zákazníkov a širšiu verejnosť známy názov?

Značka MATADOR je známa pre našich klientov a dobre etablovaná v stredoeurópskom regióne. Nateraz sa zmena nechystá, používame v podstate oba názvy vo všetkých komunikáciách, aby došlo k prepojeniu minulosti s prítomnosťou.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...