1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

LINET spol s r.o.

LINET 2 14Inteligentné zdravotné pomôcky máme na dosah

Spoločnosť LINET spol s r.o., nie je len výrobca zdravotníckeho materiálu a lôžok do nemocníc. Hoci si nikto pobyt v nemocnici neželá, dostať komfort v podobe zariadení LINET je šťastie v nešťastí. Ich špičkové výrobky sa už neraz stali zdrojom kopírovania.

 

Ročne vyrobia cez 70-tisíc tých najkvalitnejších lôžok, ktoré putujú do viac ako stovky krajín po celom svete. Predstavujú európskeho lídra trhu a ako hovorí výkonný riaditeľ Ing. Tomáš Kolář, stále vidí rozvojový potenciál nielen na trhu, ale aj v oblasti technického rozvoja. Dnes je spoločnosť nastavená na zvyšovanie kvality aj produkcie a pri tom všetkom zabezpečuje pohodlie a sociálne istoty firemným zamestnancom. Ide o ukážkový príklad modernej spoločnosti 21. storočia.

Originál je len jeden

Kvalita sa vo svete presadí. To je základná filozofia spoločnosti LINET a dôvod, prečo nikdy neustúpili z najvyšších kvalitatívnych nárokov ani na úkor ceny. Prémiová značka je však často napádaná pirátskou konkurenciou. Hoci počet falšovateľov narastá, podľa výkonného riaditeľa robia významné kroky k tomu, aby nešlo len o boj s veternými mlynmi. Firme sa napríklad podarilo úspešne vyhrať súd s Medical Iberica – Medisa v Španielsku, ktorá porušovala autorský zákon. „Stali sme sa inšpiráciou pre celý rad firiem. Vyvinuli sme atraktívne dizajny lôžok, no tie sú chránené z technického hľadiska a od roku 2006 aj ochranou dizajnu. Tá bohužiaľ platí len v rámci Európy. Pritom aj na malom európskom ihrisku máme asi štyroch výrobcov kópií a ďalšie desiatky mimo Európy. Na základe vlastnej ochrany sme otvorili súdne spory. V Španielsku sme súd vyhrali a takisto aj v Českej republike uznali naše právo na technológiu a dizajn. Protiprávne vyrábané lôžka museli byť odstránené a zničené,“ komentuje situáciu Kolář.

Spoločnosť bojuje proti kópiám po celom svete. Kvality lôžok LINET vie totiž garantovať len skutočná originalita. Na jej potvrdenie spoločnosť prišla aj s predĺžením záruky na tri roky. Tomáš Kolář vysvetľuje: „Tento krok sme vnímali ako diferenciačný. Hľadali sme spôsob ako ukázať, v čom sme dobrí. Kvalita sa však dosť ťažko ukáže na prvý pohľad. Tri roky záruky povedia, že našej kvalite veríme, a tým sa odlišujeme od ďalších výrobcov.“ Spoločnosť zaznamenala na tento krok pozitívne referencie. Ako hovorí riaditeľ, každý klient dobre vie, koľko ho stojí ročne oprava lôžok a predĺžená záruka garantuje automaticky aj zníženie nákladov. Za svoje kvality získala spoločnosť LINET cenu Superbrands Award 2013, čo znamená, že značka vstúpila do hlbšieho povedomia. „V nemocniciach, kde sú naše výrobky, vedia klienti oceniť kvalitu. Kto kupuje LINET vie, že ide naozaj o značku, ktorá má zvuk,“ hovorí Kolář na margo získaného ocenenia.

Príležitostí na rast je veľa

Hoci mimo Európy nie je tak kvalitná ochrana autorských práv a patentov, spoločnosť LINET sa nebojí opúšťať známe územie. V centre záujmu stoja Stredný východ, Južná a Stredná Amerika, Rusko, Ázia, Čína a Afrika. Mimoeurópsky trh je priestor, kde sa dá rásť. Výzvou sú predovšetkým rastúce a rozvíjajúce sa ekonomiky. Jedným z atraktívnych smerov rozvoja bude v nasledujúcich rokoch Južná Amerika, Ázia a Afrika. Rýchlo rozvíjajúce sa trhy majú podľa slov Tomáša Kolářa v zdravotníctve veľký potenciál: „V Európe je zdravotníctvo viac-menej dobudované. V rozvíjajúcich sa krajinách štartujú z nuly a majú ekonomiky, ktorým sa darí dobre. Každá vláda, ktorá zaznamená ekonomický rast, zaradí medzi priority zdravotníctvo. Vďaka tomu sa dnes stavajú nemocnice na zelenej lúke, začína sa tvoriť stredná trieda, ktorá má prostriedky na to, aby si mohla zdravotníctvo zaplatiť. Tam vidíme našu príležitosť.“ Trhy mimo Európu sú pre LINET výzvou, hoci si spoločnosť uvedomuje aj riziká spojené s podnikaním na tomto kontinente. Nejde len o predaj, ale aj realizáciu, financie, servis, čo sú samozrejmosti, ktoré v Európe nie je potrebné riešiť. Presadiť sa výraznejšie vo svete je aj jednou z priorít 5-ročného plánu spoločnosti, v rámci ktorého je cieľ rozvrstviť biznis na viac krajín a ponúknuť viac produktových radov. V najbližších rokoch sa zrejme kurz meniť nebude.

Koniec koncov, podľa Tomáša Kolářa na to ani nie je dôvod, keďže spoločnosti sa rozvojové aktivity daria. Príkladom môže byť aj veľmi úspešný prienik do Ameriky prostredníctvom firmy LINET Americas. „Ide o najnáročnejší trh z hľadiska požiadaviek zákazníka. Zákazníci kladú dôraz na vysokú rozvinutosť produktu a kvalitu služieb. Príprava na vstup do USA trvala niekoľko rokov. Podmienky sú ostré, zodpovednosť obrovská, a ide aj o úplne iný právny systém. Výnimočností v USA je nesmierne veľa, ale na druhej strane treba povedať, že dodávame najtechnologickejšie produkty, o ktoré je záujem a sú aj ocenené,“ vysvetľuje Kolář. Dôkazom môže byť intenzívne lôžko MultiCare, ktoré sa predáva v sume od 24-tisíc dolárov. V USA sú schopní na jednu zákazku zrealizovať kúpu aj niekoľkých stoviek lôžok, pričom v európskych nemocniciach sa priemerné zákazky pohybujú v jednotkách. To stojí aj za vyššie úsilie spojené s udržaním sa na tomto trhu.

Inovácie sú motorom firmy

Ak sme hovorili o modernej firme 21. storočia, tak jedným z dôvodov tohto prívlastku je nielen pomoc chorým, ale aj zdravým. Sociálne cítenie sa v spoločnosti nestalo nástrojom biznisu, ale pravej podpory. V rámci podpory matiek na materskej dovolenke sa realizuje v spoločnosti projekt HRAD, ktorý umožňuje mladým mamičkám efektívnejšie využiť čas v prvých rokoch rastu dieťaťa. Ani pri viacnásobnom tehotenstve tak nemusia začínať v práci bez praxe a od nuly. „Cieľom je, aby sa čo najrýchlejšie vrátili do pracovného procesu. Máme vo firme mnoho mladých mamičiek, z ktorých väčšina sa chce vrátiť do práce skôr. Ide o priamy fyzický návrat do pracovného procesu, keďže v závode máme materskú škôlku aj jasle, kde môžu byť deti od dvoch rokov.“

Mladý kolektív je výhodou spoločnosti aj z pohľadu prinášania inovácií. Tie radí vedenie k jedným z najväčších konkurenčných výhod. Vďaka inováciám dnes predstavujú pre iných výrobcov často už nedosiahnuteľnú métu, ktorú sa navyše snažia neustále posúvať. Správnosť tohto presvedčenia dokladujú aj čísla, keďže v roku 2012 skončila spoločnosť s obratom presahujúcim 136 miliónov eur. „Sme silne proexportná firma. Približne 5 % obratu ostáva na domácom trhu. Ťažisko je v Európe so 60-% podielom, 40 % putuje po všetkých kontinentoch. Najväčší dôraz mala v roku 2012 aj vlani Severná a Južná Amerika,“ hovorí Kolář.

Spoločnosť LINET má dnes vízie smerujúce k inteligentným posteliam a zdravotníckym pomôckam. Tento trend je nesmierne viditeľný práve v zámorí. Podľa Kolářa je iHealth, teda napojenie jednotlivých zdravotníckych pomôcok na jednotný informačný systém nemocníc, žiaducim trendom. Dochádza k efektívnemu využitiu, ale rovnako aj vylepšeniu diagnostiky priamo na lôžku pacienta. Spoločnosť už aj predstavila novinku v podobe zariadenia, ktoré vie samostatne monitorovať pulz a dych pacienta, vyhodnocovať rizikové stavy. Všetky zaznamenané informácie je možné sledovať pomocou monitora, smartfónu alebo prostredníctvom upozornenia na pageri, čím sa znižuje riziko, že pacient v prípade potreby nedostane pomoc. Postupne plánuje spoločnosť tieto inovácie posúvať aj do oblasti domácej starostlivosti. Hranice pokroku a vylepšenia starostlivosti pre LINET neexistujú. Ide len o permanentné zlepšovanie kvality a neustály rozvoj, ktorý posunie oblasť starostlivosti o pacienta na novú úroveň.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...