1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Emerson, a.s. – divízia Branson

Emerson Branson 3 14Technologický náskok a starostlivosť o zákazníka sú pre nás kľúčové

Akciová spoločnosť Emerson pôsobí v Novom Meste nad Váhom od roku 1995 a Branson patrí k jej najstarším divíziám. Samotná skupina Emerson je medzinárodná výrobno-technologická spoločnosť s viac ako 100-ročnou históriou a viac než 250 výrobnými závodmi po celom svete.

 

Vďaka jedinečnej kombinácii kvalifikácie pre technologickú inováciu a vývoj aplikácií je spoločnosť Branson priemyselným lídrom v oblastiach dizajnu, vývoja, výroby, spájania plastov a zvárania neželezných kovov. Zjednodušene možno povedať, že ako prví predstavili mnohé technologické vylepšenia aj technológiu ultrazvuku, ktorú možno považovať za svetovú. Náskok pred konkurenciou získavajú aj použitím rôznych nových typov zvárania. Nepredávajú konkrétne produkty, ale komplexné riešenia, a v prípade potreby vedia technológiu pripraviť zákazníkovi na mieru. O raste, novinkách a budúcnosti hovorili riaditeľ divízie Mgr. Branislav Moško a Ing. Filip Gajdoš, sales manažér pre strednú a východnú Európu.

Slovenský závod lídrom v Európe

Zaujímavosťou divízie Branson je nielen výrazná expanzia na domácom trhu, ale aj veľmi rýchly rozvoj jej aktivít vo východnej a strednej Európe. Branson Slovensko okrem vlastnej výroby totiž zodpovedá aj za predaj, servis, aplikácie a rozvoj nových trhov v rámci celej strednej a východnej Európy. Pred štyrmi rokmi Branson pôsobil výhradne na Slovensku, no neskôr prišla vízia postaviť centrum predaja aj pre trhy ako Rumunsko, Maďarsko, Česko, Rusko a ďalšie krajiny. Stratégia sa prezentovala vedeniu spoločnosti a slovenský závod dostal dôveru. „Doma sme mali vynikajúce výsledky. Zmenili sme stratégiu predaja, vďaka čomu začal stúpať. Odskúšané metódy a úspešný príbeh sme aplikovali aj v iných krajinách. To bolo v roku 2012, odvtedy spoločnosť posilnila aj v Česku, kde zdvojnásobila svoj predaj. Vznikla nová pobočka v Bukurešti a spoločnosť ďalej expanduje,“ hovorí Filip Gajdoš.

Čo bolo tou stratégiou, ktorá znamenala úspech nielen doma, ale aj za hranicami? „Základný kameň úspechu je byť iný ako konkurencia. Ponúknuť jedinečnosť z pohľadu technológie, ale aj servisu a podpory zákazníka. Druhá podmienka je byť na dosah zákazníka. Na každom trhu máme lokálneho človeka, ktorý vie byť partnerom a je blízko zákazníkovi nielen jazykom, ale aj myslením. Nechceme pritom nosiť nálepku najnižšej ceny. Náš predaj nie je postavený na minimálnej cene, ale poskytujeme úplne inú pridanú hodnotu. Nepredávame len produkt na mieru, ale poskytujeme aj riešenie a komplexnosť. Staviame kompletné riešenia a prichádzame s konzultáciou od začiatku ako partneri. Pomáhame aplikačne aj po dodaní technológie,“ komentuje Gajdoš.

Slovenský unikát v celosvetovom meradle

Vzhľadom na core biznis spoločnosti sa medzi silného a prirodzeného partnera radí automobilový priemysel. No nie je jediný. Pre firmu je diverzifikácia portfólia otázkou prežitia a budúcnosti. „Automotive tvorí 50 – 60 % objemu predaja. Samých nás svojimi požiadavkami posúva dopredu. Dodávame aj pre trhy mimo automobilový priemysel a očakávame, že do roku 2016 bude trh vyrovnaný napríklad aj dodávkami pre oblasti ako medicína, textil, potravinársky priemysel či elektrotechnický priemysel. Pričom počítame aj s rozvojom mimo Slovenska,“ vysvetľuje diverzifikáciu portfólia Gajdoš. Rýchlemu rastu má pomôcť aj absolútna novinka. „Máme nový produkt v podobe laserovej zváračky, ktorú sme priniesli na náš trh len v septembri minulého roka. Ide o unikátnu technológiu. Reálne máme prvý úspešne ukončený projekt, ktorý bol vyrobený, dizajnovaný a aj testovaný na Slovensku. Ide o úplne nový princíp zvárania,“ hovorí Gajdoš a dodáva, že tieto unikáty by sa bez skvelého ľudského potenciálu v Novom Meste nad Váhom nedali vyvinúť. Ako hovorí, pre slovenských pracovníkov to nie je prvý stroj, ktorý vyvinuli.

Projekt tohto špeciálneho laserového stroja je u zákazníka úspešný vďaka slovenským inžinierom, no ako hovorí Branislav Moško, išlo o interkontinentálnu spoluprácu medzi USA, Talianskom, Nemeckom, Švajčiarskom a Slovenskom. „Táto technológia rieši obmedzenia z pohľadu dizajnu a zvariteľnosti doposiaľ veľmi ťažko zvariteľných aplikácií. Laser ponúka slobodu pre dizajnérov, ktorí nie sú limitovaní prísnymi pravidlami, ako je to v prípade inej technológie zvárania. Kedysi sa koncepty automobilov odlišovali od sériovej výroby, keďže technologicky boli riešenia príliš zložité a drahé. Futuristický dizajn patril iba na autosalóny, no na cesty sa dostal radikálne skresaný a skromne vyzerajúci výsledok. Často mal s tým, čo automobilka prezentovala na autosalóne, spoločný len názov. Postupom času sa vývoj v oblasti výroby ako aj spájania plastov posunul a dnes môžeme pozorovať na cestách diela dizajnérov, ktoré sú čoraz odvážnejšie. Práve týmto novým spôsobom zvárania sme hranicu posunuli ešte o niekoľko úrovní dopredu. Prakticky majú z pohľadu zvárania dizajnéri absolútnu slobodu. Výhoda laseru je aj v jeho presnosti a čistote, čo každý výrobca, napríklad svetelnej techniky, ocení. Tieto vlastnosti predurčujú úspech aj v medicíne, kde je potrebná maximálna kvalita a sterilita,“ hovorí o pozitívach Moško. Laser je schopný pracovať niekoľkonásobne rýchlejšie ako všetky ostatné technológie, čo už samo osebe vytvára výrazný konkurenčný náskok. Zároveň zvára bez vibrácií, keďže využíva absorpciu žiarenia materiálom. Vďaka tomu nedochádza ku vzniku mechanického napätia vo zvare, poškodeniu krehkých častí a pod. Už dnes má spoločnosť niekoľko objednávok aj napriek tomu, že technológia bola len čerstvo predstavená. Ako hovorí vedenie Bransonu, ide doslova o priemyselný bestseller.

Pracovníci sú diamantom skupiny

Vysoká vyspelosť spoločnosti by sa nezaobišla bez investícií. V minulosti smerovali najmä do strojového parku a technológií. V tom spoločnosť pokračuje dodnes. „Najviac investujeme do obrábacích centier, výpočtovej a softvérovej techniky. Teraz sme začali investovať do nových pobočiek aplikačného laboratória, kde vieme pomôcť zákazníkom s testovaním ich produktov, investujeme do servisu a v neposlednom rade do ľudí, a s tým súvisiaceho atraktívneho pracovného prostredia,“ hovorí Moško.

V rámci spoločnosti je pripravený a dobre premyslený aj kariérny plán, ktorý pomáha šikovným ľuďom uplatniť svoj talent a nadanie. „Naše krédo je pracovať primárne s internými ľuďmi. To znamená, že sa snažíme minimalizovať externistov. Vlastných zamestnancov preto motivujeme a za výsledky patrične ohodnocujeme.“ Tak ako v iných priemyselných firmách, aj v Bransone podľa riaditeľa divízie riešia problém, v rámci ktorého na úrovni vzdelania absolventov musia často suplovať samotný štát. Školám a najmä študentom sa dlhodobo snažia pomôcť formou stáží alebo praktických výcvikov, aby už počas školy získali zručnosti. Aj vďaka tomu sa darí spoločnosti získavať kvalitných ľudí, ktorí rozvíjajú závod nielen na domácej pôde, ale vedia know-how dostať aj do sveta.

Jedným z príkladov je určite spolupráca so Šanghajom. Kreativita Slovákov dokáže posunúť ľudí v Číne dopredu, kde následne zrealizujú už predpripravené technické riešenia. „Do Šanghaja sme dodali aj myšlienky na vývoj stroja určeného na infračervené zváranie, ktorého prototyp bol vyvinutý u nás a produkt sa napokon stal globálnym. Pracujeme aj na novom prototype vibračného zvárania, ktorý staviame u nás na Slovensku, no myšlienka bude nasmerovaná do celého sveta,“ chváli Moško domáci vývoj.

Hranice inovácií sa neustále posúvajú

Spoločnosť neustále napreduje, dnes má pripravený aj nový zaujímavý projekt. Jeho základom bude pokračovanie technológie zvárania hliníka so sklom s extrémnou pevnosťou, hoci obe látky majú rozdielne teploty tavenia. „Dokázali sme nahradiť aj technológiu zvárania cínu bez olova určenú najmä pre fotovoltaiku. V batériovom priemysle dávame kvalitné riešenia pre spojenie hliníka s meďou a vieme ich zvariť,“ vysvetľuje Gajdoš. V nových technológiách, ktoré doteraz neumožňovali zváranie, vidia v spoločnosti nesmierny potenciál. Aj vďaka technologickému rozvoju a napredovaniu vyšla firma z krízových rokov v dobrej kondícii. Na tom sa podpísalo aj diverzifikovanie zákaziek, ktoré spoločnosť plánuje posilňovať aj v ďalších rokoch. Veď na riešenia, ktoré ponúka, čaká prakticky každá priemyselná výroba.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...