1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

DHL Express (Slovakia), s.r.o.

DHL express 19Robí maximum pre spokojnosť klienta

Spoločnosť, ktorá je nielen na Slovensku, ale aj kdekoľvek vo svete známa vďaka svojmu čer-venému logu na žltom pozadí, oslavuje tento rok okrúhle jubileum. 50 rokov svojej existencie, počas ktorých si vybudovala pozíciu poprednej logistickej spoločnosti pôsobiacej vo viac ako 250 krajinách. Zakladateľmi podniku sú Adrian Dalsey, Larry Hillblom a Robert Lynn, ktorí najprv poskytovali kuriérne služby medzi USA a Havajom a neskôr svoje podnikanie rozšírili ďalej. Spoločnosť DHL, ktorá je pomenovaná podľa začiatočných písmen v priezviskách spo-mínanej trojice, po roku 2000 odkúpila nemecká Deutsche Post World Net.

Dnes má zhruba 360-tisíc zamestnancov a poskytuje riešenia pre nekonečný počet logistických potrieb. Treba dodať, že súčasťou tejto svetoznámej poštovej a prepravnej spoločnosti sú divízie Express, Parcel, eCommerce, Global Forwarding, Freight a Supply Chain.

Na Slovensku začala DHL ako prvá medzinárodná expresná prepravná služba pôsobiť pro-stredníctvom Čechofrachtu ešte v roku 1986. Podnik vtedy obsluhoval československý trh. Po Nežnej revolúcii pribudli okrem Bratislavy aj pobočky v Košiciach, Žiline, Banskej Bystrici a Nitre. Dnes má divízia DHL Express na Slovensku základne v šiestich mestách a obsluhuje viac ako 1400 miest a obcí po celej krajine. Na jej čele stojí generálna riaditeľka Ing. Daniela Mišurová, ktorá v spoločnosti pracuje už 18 rokov. Značka DHL je pre ňu synonymom rých-losti, spoľahlivosti a orientácie na zákazníka a s kondíciou slovenskej dcéry je posledné roky maximálne spokojná. „Nielenže sa nám darí udržať prvenstvo na slovenskom trhu v medzinárodnej expresnej preprave, ale podľa našich predpokladov sa nám darí zvyšovať aj trhový podiel,“ prezradila. Vlani dosiahla DHL Express (Slovakia) zaujímavý nárast v počte prepravených zásielok. Toto číslo sa vyšplhalo až na úctyhodných 1,2 milióna.

Prepravuje zásielky po celom svete

Portfólio produktov spoločnosti DHL Express (Slovakia) je bohaté a neustále rastie. Orientá-ciu v spleti rôznych služieb uľahčili rozdelením do niekoľkých základných kategórií – podľa druhu služby, typu prepravy či samotného času doručenia. Najväčšiu časť prepráv tvorí medzi-národná expresná letecká preprava a hneď po nej nasleduje medzinárodná cestná preprava. Medzi najsilnejšie destinácie patria Nemecko, USA, Veľká Británia, Francúzsko, ale napríklad aj Čína. Veľakrát sa jedná o skutočne zaujímavé a neštandardné typy zásielok, s ktorými si ale vie DHL takisto poradiť. Daniela Mišurová prezradila, že už mali tú česť prepraviť Formulu 1, hudobné nástroje pre nemecký Gewandhausorchester, dokonca aj aparatúru pre kapelu The Rolling Stones. Štandardne sa však DHL Express (Slovakia) zameriava na prepravy v segmen-te B2B, kam spadajú zásielky najmä z automobilového a elektrotechnického priemyslu, ale aj bankového sektora.

Vzhľadom na rastúci trend e-commerce však svoje portfólio rozšírili aj o B2C segment, ktoré-ho pomer vlani stúpol ešte výraznejšie než v roku 2017. „Naša spoločnosť pomáha interneto-vým predajcom orientovať sa v čoraz medzinárodnejšom priestore, či už je to formou e-commercových konferencií, ktoré sme v minulom roku organizovali a tento rok plánujeme tiež, alebo formou poradenstva,“ spresnila Daniela Mišurová a doplnila: „Pomocou vyspelých ná-strojov a informácií o trhu dokážeme rýchlo identifikovať nákupné signály, ktoré majú náv-števnosť z medzinárodných lokalít, a tak označujú potenciálny predaj mimo hlavného trhu predávajúceho. Okrem toho dokáže spoločnosť DHL porovnať metriky používania stránok s metrikami konkurentov a identifikovať príležitosti na zvýšenie miery odchodov s pridaním možnosti cezhraničného expresného dodania.“ DHL Express (Slovakia) vďaka prístupu zalo-ženému na kontrolnom zozname dáva internetovým obchodníkom napríklad rady, ako optima-lizovať svoje webové stránky pre medzinárodný predaj alebo ako vytvoriť konkurenčnú výho-du prostredníctvom ponúkaných možností dopravy.

Investície, ktoré sa vyplatia

Ak chce prepravná spoločnosť takého formátu ako je DHL aj naďalej napredovať, musí vhod-ne a správne investovať. Z globálneho hľadiska bola jednou z najväčších investícií minulého roka zmluva uzavretá na nákup 14 nových lietadiel typu Boeing 777, ktoré majú posilniť me-dzinárodnú flotilu DHL. V tomto roku prispelo k výrazne lepšej kvalite služieb DHL otvorenie nového prekládkového centra HUBu v Madride, kde veľký obnos peňazí putoval do vyso-kokvalitnej infraštruktúry a najnovších technológií. Nové centrum umožňuje každý deň až 160 cestných operácií, 10 denných letov prevádzkovaných vlastnými lietadlami DHL a 30 den-ných komerčných letov obsluhujúcich 20 medzinárodných destinácií, väčšinou v Latinskej Amerike. „Čo sa týka investícií na Slovensku, už na jeseň tohto roka plánujeme otvoriť nové prekládkové centrum v Trenčíne, ktoré zrýchli a zefektívni prepravu pre klientov nachádzajú-cich sa v tejto oblasti,“ prezradila Daniela Mišurová.

Byť lídrom v oblasti medzinárodnej prepravy sa spoločnosti DHL darí aj pomocou zavádzania automatizácie a robotizácie, ktoré si takisto vyžadujú nemalé finančné injekcie. Pritom v kaž-dom veľkom centre DHL sa už zásielky triedia pomocou automatického sortera s integrovanou dynamickou váhou a volumetrickým skenerom. Takáto linka umožňuje napríklad v Bratislave efektívne triediť zásielky až do 3000 kusov za hodinu. Pre zaujímavosť môžeme doplniť, že spomínané novootvorené triediace stredisko v Madride má kapacitu až 24 500 balíkov za ho-dinu. K tomuto všetkému treba pripočítať ešte tri inovačné centrá v Nemecku, Spojených štá-toch amerických a Singapure. Medzi posledné inovácie týchto centier patrí napríklad robot Follow Me pre spoločnosť BMW alebo pokročilé smart okuliare, ktoré vizuálne zobrazujú miesto, kde musí byť každá položka vyzdvihnutá a umiestnená na vozíku. Zamestnanec tak môže pracovať bez použitia rúk, čo v konečnom dôsledku znamená väčšiu mobilitu na urých-lenie procesu prípravy.

Bližšie k zákazníkom vďaka kvalitným službám

Vedenie DHL Express (Slovensko) sa pri skvalitňovaní svojich služieb rozhodlo urobiť ďalší krok bližšie k zákazníkom, keď v priestoroch svojej centrály na Letisku M. R. Štefánika vlani otvorilo DHL Service Point Locker. Jedná sa o nepretržitú 24-hodinovú službu 7 dní v týždni, vďaka ktorej si zákazník môže rýchlo vyzdvihnúť zásielku. Zamedzí sa tým zmeškanému do-ručeniu a obmedzeným otváracím hodinám. A ako táto služba funguje? Locker je vybavený 21 priehradkami rôznych veľkostí podľa typu a veľkosti zásielky a funguje veľmi jednoducho. Zákazník si len zvolí miesto vyzdvihnutia zásielky DHL Service Point Locker, pri príchode na service point musí uviesť správny PIN kód, ktorý dostal prostredníctvom SMS. Potom nasle-duje elektronický podpis, ktorý je potrebný na verifikáciu a je v súlade s DHL štandardami, a na záver si už stačí len vybrať zásielku z otvoreného priečinka. „Vzhľadom na časté využíva-nie tejto služby rozmýšľame aj nad ďalšími lokalitami na Slovensku, kde by sme DHL Service Point Locker mohli umiestniť,“ prezradila Daniela Mišurová.

Novinkou pre tento rok je spolupráca so sesterskou divíziou DHL Parcel, vďaka ktorej DHL Express (Slovensko) ponúka svojim klientom alternatívne spôsoby doručenia, tzv. Service Po-int Delivery. „Momentálne máme otvorených šesť takýchto service pointov v Bratislave a v blízkej budúcnosti ich plánujeme rozšíriť na niekoľko desiatok po celom Slovensku,“ dopl-nila generálna riaditeľka spoločnosti DHL Express (Slovensko), ktorá chce pokračovať v na-stolenom trende aj raste. Práve rast je totiž ďalším z pilierov stratégie DHL. „Nie je to len neu-stály rast v oblasti, kde sme doma, ale takisto pripravuje pôdu pre našu neustálu expanziu na rýchlo rastúcich trhoch a obchodných segmentoch. Pevne verím, že sa nám naďalej bude dariť držať krok s dobou a prídeme s ďalšími zaujímavými službami napríklad v oblasti e-Fulfillmentu a e-Facilitation, alebo platobnými a online trhovými službami,“ hovorí Daniela Mišurová.

Cieľom vedenia DHL je do roku 2020 vytvoriť 30 % ich predaja na rozvíjajúcich sa trhoch. Daniela Mišurová je presvedčená, že táto stratégia umožní značke DHL dosiahnuť udržateľný rast nad priemerom trhu. A čo bude najväčšou výzvou v najbližšom období? „Nielen pre nás, ale celkovo je to adekvátne reagovať na rýchlo sa meniace podnikateľské prostredie. V poslednej dobe rezonujú vo svete hlavne témy ako je efektivita, e-commerce či digitalizácia. A toto sú oblasti, kde by sme aj my chceli priniesť niečo nové, a flexibilne tak reagovať na potreby našich zákazníkov,“ uzavrela generálna riaditeľka DHL Express (Slovakia).

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...