1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

DHL Express (Slovakia), spol. s r.o.

DHL express 19Rýchlosť, spoľahlivosť a orientácia na zákazníka

Známe červené logo na žltom pozadí. To je identifikačný znak poprednej logistickej spoločnosti DHL, ktorá pôsobí vo viac ako 250 krajinách a tento rok slávi 50 rokov od svojho založenia. S vyše 360-tisíc zamestnancami poskytuje riešenia pre takmer nekonečný počet logistických potrieb, je súčasťou svetoznámej poštovej a prepravnej spoločnosti Deutsche Post DHL Group a zahŕňa divízie Express, Parcel, eCommerce, Global Forwarding, Freight a Supply Chain.

Na Slovensku začala DHL ako prvá medzinárodná expresná prepravná služba pôsobiť prostredníctvom Čechofrachtu v roku 1986, ktorý obsluhoval vtedajší československý trh. Významné míľniky nastali v roku 1992, kedy došlo k otvoreniu pobočky v Košiciach a o rok neskôr k registrácii samostatnej spoločnosti DHL International (Slovakia), s.r.o. V tom čase sa rozšírila geografická pôsobnosť o pobočky v Žiline, Banskej Bystrici a Nitre. V nasledujúcom období firma investovala do obnovy a rozširovania vozového parku a odvtedy neustále skvalitňuje svoje služby zákazníkom.

Ešte doplňme, že dôležitá zmena nastala v roku 2005, kedy DHL International (Slovakia) odkúpila časť cestnej a železničnej prepravy spoločnosti Danzas, zlúčila sa s firmou Gerlach Colné služby a zmenila meno na DHL Express (Slovakia). Zo zvyšnej časti podniku Danzas sa vyprofilovala spoločnosť DHL Logistics (Slovakia). Dnes má divízia DHL Express na Slovensku pobočky v 6 mestách a obsluhuje viac ako 1400 miest a obcí po celej krajine. Prácu poskytuje vyše 250 zamestnancom a neustále investuje do ich rozvoja, aby sa stala jedným z najvyhľadávanejších zamestnávateľov na Slovensku. O tom, že sa jej toto postavenie darí napĺňať svedčí aj fakt, že v roku 2016 získala už po druhýkrát ocenenie Top Employer Global (Najlepší globálny zamestnávateľ). Popredný svetový poskytovateľ v oblasti medzinárodnej expresnej prepravy sa tak zaradil do kategórie jednej z piatich najlepších spoločností na svete, ktoré získali toto ocenenie, a to v rámci všetkých kontinentov.

Široké portfólio produktov

Portfólio produktov spoločnosti DHL Express je rozmanité a neustále rastie. Orientáciu v spleti rôznych služieb uľahčili rozdelením do niekoľkých základných kategórií – podľa druhu služby, typu prepravy či samotného času doručenia. Spoločnosť ponúka služby medzinárodnej a vnútroštátnej expresnej prepravy s rôznymi možnosťami doručovania: od urgentného doručenia v ten istý deň, po garantované doručenie časovo kritických zásielok nasledujúci deň, či doručenie menej urgentných zásielok do určitého dňa. „V rámci Európy majú naši zákazníci doručenú zásielku do jedného dňa, a ak sa jedná o vzdialenejšie oblasti, napríklad v Škandinávií, tak do dvoch pracovných dní. V prípade ostatných krajín je to časové rozmedzie medzi dvoma až štyrmi pracovnými dňami,“ prezradila generálna riaditeľka DHL Express (Slovakia), spol. s r.o., Ing. Daniela Mišurová, ktorá v spoločnosti pracuje už 18 rokov a DHL je pre ňu synonymom rýchlosti, spoľahlivosti a orientácie na zákazníka.

Čo sa týka zásielok, ktoré má pod palcom DHL Express, až 99 % z nich tvorí medzinárodná preprava. Najväčšie percento patrí segmentu B2B (Business to Business, 65 – 70 %), konkrétne sa jedná o zásielky z oblasti automobilového a elektrotechnického priemyslu či bankového sektora. Stále významnejšie percento prepráv sa uskutočňuje v segmente
e-commerce (25 – 30 %) a približne 1 % pripadá na neštandardné typy zásielok. „Tu sa jedná najmä o časové rozmedzie prepravy tovaru. To znamená, že my našijeme pre zákazníka prepravu na mieru tak, aby sme zásielku čo najskôr vyzdvihli a doručili. Jedná sa o nesystémové typy zásielok, kedy objednávame napríklad špeciálne lietadlo pre danú zásielku (DHL Same Day Jetline) alebo klientovi zabezpečíme expresnú cestnú prepravu osobným kuriérom (DHL Same Day Sprintline). Túto službu využívajú najmä výrobné podniky, ktorým hrozí výpadok alebo zastavenie produkcie a potrebujú náhradný diel, alebo meškajú s objednávkou a potrebujú doručiť nejaký komponent či tovar svojmu zákazníkovi v krátkom čase,“ vysvetlila Daniela Mišurová.

Predvlani prepravila spoločnosť DHL Express (Slovakia) 1,2 milióna zásielok v rámci Slovenska a toto číslo by malo v budúcnosti ďalej narastať. „V tomto smere nám veľmi pomáha rastúca domáca aj európska ekonomika a takisto aj priebežne rastúci e-commerce segment, teda preprava od poskytovateľov internetových obchodov,“ doplnila generálna riaditeľka spoločnosti. Potešiteľný je aj fakt, že miera reklamácií pri preprave zásielok cez DHL Express je minimálna. Z celkového počtu zásielok za rok 2017 (1 112 042) tvoril podiel reklamácií len 0,04 % (474 reklamácií). Spoločnosť z nich napokon uznala 248, pričom najčastejším dôvodom reklamácie bol prepravný čas alebo nesprávna fakturácia. Doplňme, že aj napriek mierne rastúcemu číslu v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi sa DHL Express snaží neustále skvalitňovať servis, ktorý poskytuje. Takisto investuje do školení svojich zamestnancov tak, aby zákazníci boli v plnej miere spokojní so servisom, ktorý poskytuje.

Zvýšený počet prepravených zásielok

Koncom novembra 2013 spustila spoločnosť DHL Express (Slovakia) prevádzku nového terminálu na bratislavskom Letisku M. R. Štefánika. Nová budova postavená na zelenej lúke bola strategicky umiestnená v blízkosti diaľnice s priamym napojením na letisko. Ide pritom o najväčšie logistické centrum DHL Express na Slovensku s plne automatizovaným systémom triedenia a odbavovania balíkov, čo výrazne zefektívnilo manipuláciu s medzinárodnými a vnútroštátnymi zásielkami. „Investícia do väčších skladových priestorov a hlavne do plne automatizovaného triediaceho zariadenia, podporená priamym leteckým spojením do Bratislavy, nám poskytla ešte väčší priestor na zlepšenie servisu pre našich zákazníkov, a tým aj na upevnenie vedúcej pozície na trhu expresnej leteckej prepravy,“ vysvetlila Daniela Mišurová, generálna riaditeľka DHL Express (Slovakia), spol. s r.o.

Spoločnosť DHL Express je vďaka novému systému schopná spracovať v priemere viac ako 5-tisíc kusov zásielok denne. Ku zvýšeniu efektivity a rýchlosti spracovania prispel aj systém skenovania zásielok z piatich uhlov, ktorý dokáže určiť a zaznamenať veľkosť a váhu zásielky a takisto destináciu, do ktorej smeruje. Terminál má 17 nakladacích rámp, 35 kuriérskych brán a rozkladá sa na ploche 3900 m². Z toho 2200 m² je vyčlenených pre operačné procesy a zvyšok na kancelárske priestory. Budova zároveň slúži aj ako centrála spoločnosti na Slovensku. Okrem triediaceho terminálu sa môže DHL Express ako jediná prepravná spoločnosť na Slovensku pochváliť lietaním do Bratislavy, konkrétne v podobe troch ranných a troch večerných letov. „Vďaka tomu, že máme zásielky skôr ako konkurencia a naopak, neskoro večer odlietame z Bratislavy, vieme ich skoro ráno doručiť a neskoro večer vyzdvihnúť. Je to dôležité najmä pri výrobných fabrikách, kde sa počíta každá polhodina k dobru,“ vysvetlila Daniela Mišurová. Výbornou správou je aj to, že koncern DHL nedávno rozšíril flotilu svojich prepravných lietadiel o 14 nových kusov za 4,7 miliardy amerických dolárov.

Bližšie k zákazníkom lepšími službami

Vedenie DHL Express (Slovensko) sa pri skvalitňovaní svojich služieb rozhodlo urobiť ďalší krok bližšie ku zákazníkom, keď v priestoroch svojej centrály na Letisku M. R. Štefánika otvorilo vlani tzv. DHL Service Point Locker. Ide o nepretržitú 24-hodinovú službu 7 dní v týždni, vďaka ktorej si zákazník môže rýchlo vyzdvihnúť zásielku. Zamedzí sa tým zmeškanému doručeniu a obmedzeným otváracím hodinám. Locker je vybavený 21 priehradkami rôznych veľkostí podľa typu a veľkosti zásielky a funguje veľmi jednoducho. Zákazník si len zvolí miesto vyzdvihnutia zásielky DHL Service Point Locker, pri príchode na service point musí uviesť správny PIN kód, ktorý dostal prostredníctvom SMS. Potom nasleduje elektronický podpis, ktorý je potrebný na verifikáciu a je v súlade s DHL štandardami, a na záver si už stačí len vybrať zásielku z otvoreného priečinka. „DHL Service Point Locker plánujeme rozšíriť aj mimo Bratislavy do ďalších lokalít na Slovensku,“ prezradila Daniela Mišurová.

Ďalšou nedávno spustenou novinkou je aplikácia MyDHL+. Jedná sa o efektívnejšiu a inteligentnejšiu platformu s výrazne lepšou funkcionalitou ako čokoľvek, čo DHL doteraz ponúkalo. V súčasnosti sa tak zákazníci môžu namiesto samostatných aplikácií pre import a export prihlásiť do MyDHL+ a pomocou prihlasovacieho mena a hesla získať prístup ku všetkým logistickým nástrojom. Nová platforma bola navrhnutá tak, aby bola flexibilná, efektívna, intuitívna a transparentná. Cieľom bolo zbaviť zákazníkov všetkých nepríjemností a hlavne im ušetriť čas. „Spätná väzba od našich zákazníkov nám pomohla vyvinúť rýchlu a efektívnu platformu, vďaka ktorej môžu byť klienti produktívnejší a zamerať sa na rozvoj svojho podnikania. V rýchlo sa rozvíjajúcom digitálnom svete sa jednoduchosť stáva stále podstatnejšou. Každé oddelenie vo firme zákazníka, od logistiky až po financie, môže mať prospech z našich online logistických nástrojov, ktoré im pomáhajú zvyšovať produktivitu, zlepšovať výsledky a hlavne úspešnejšie obchodovať so zahraničím,“ uzavrela generálna riaditeľka DHL Express (Slovakia) Daniela Mišurová.

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...