1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Cromwell, a.s.

Cromwell 18Alternatívny poštový operátor zvyšuje svoj trhový podiel

V súčasnosti je spoločnosť Cromwell, a.s., najväčším alternatívnym poštovým operátorom registrovaným na Poštovom regulačnom úrade. Firma Cromwell bola založená v roku 1993 v Bratislave ako polygrafická spoločnosť orientovaná na transakčnú tlač.

Od svojho vzniku prešla niekoľkými vývojovými etapami, až sa vyprofilovala na jedno z najmodernejších tlačiarensko-distribučných centier v strednej Európe poskytujúce svojim klientom kompletný profesionálny servis v oblasti printových, doručovacích, direct marketingových a IT služieb. Viac nám o činnosti spoločnosti Cromwell, a.s., povedal Ing. Petr Sucharda, predseda predstavenstva.

Spoločnosť pôsobí na slovenskom a českom trhu už takmer 25 rokov. Ako by ste zhodnotili jej súčasnú ekonomickú výkonnosť?

Celkový obrat skupiny za rok 2016 bol na česko-slovenskom trhu okolo 50 miliónov eur a čistý zisk okolo 2 milióny eur. K takému obratu je potrebné vytlačiť a doručiť asi 80 miliónov zásielok, doručiť dve miliardy letákov a štyri milióny balíkov, a samozrejme poskytnúť niekoľko ďalších nemateriálnych služieb. Marže sú u nás nízke, pretože štátni poštoví operátori v minulosti nastavili ceny, ktoré sotva pokrývajú naše náklady. Našťastie sme už ale v čiernych číslach, čo sme rozhodne neboli v roku 2011, keď som do Cromwellu vstúpil. Vo všetkých spoločnostiach skupiny Cromwell pracuje viac ako 400 zamestnancov a v našej distribučnej sieti pracuje cca 7-tisíc doručovateľov a 200 kuriérov.

Priblížte nám vašu distribučnú sieť. V ktorých mestách sa nachádzajú vaše centrá a akým technickým zázemím disponujete?

Disponujeme deviatimi plne vybavenými distribučnými centrami s kvalifikovaným personálom vo všetkých regiónoch Slovenska a ďalšími deviatimi v Českej republike. Máme 7-tisíc doručovateľov, centrálny sorting v Prahe, Brne a Bratislave, a balíky v ČR doručuje viac než 200 kuriérov.

Aké produkty a služby dokážete poskytnúť svojim klientom? V čom vidíte svoje silné stránky a výnimočnosť v porovnaní s inými poštovými operátormi?

Našim klientom vieme zabezpečiť naozaj širokú a komplexnú škálu produktov a služieb. Od vytvorenia stratégií a tvorby DM kampaní, cez tlač transakčných a marketingových dokumentov, ich adresné a neadresné doručovanie, až po IT služby spojené s elektronickou komunikáciou. Našou najväčšou výhodou oproti konkurencii je to, že disponujeme distribučnou sieťou na celom česko-slovenskom trhu a že väčšinu adresných zásielok vyrábame sami, teda celkový proces výroby a doručení zastrešuje jeden subjekt. Výnimočnosť spoločnosti podčiarkuje aj fakt, že sme dosiahli významný trhový podiel. Vďaka týmto skutočnostiam môžeme ponúknuť klientom kvalitné služby za nižšie ceny, na rozdiel od našich konkurentov. Samozrejme, toto je len stručné zhrnutie našich služieb, ktorých dokážeme poskytnúť oveľa viac.

Tento rok ste rozšírili svoje portfólio o novinku, ktorou je tlač brožúr, kníh, učebníc a novín. Na tieto účely využívate novú technológiu tlače. Môžete nám ju priblížiť?

Investíciou do najnovšej technológie tlače sme rozšírili portfólio našich služieb o nízkonákladovú tlač rôznych periodík. Tá prináša vyššiu kvalitu tlače, nižšiu spotrebu papiera a elektrickej energie, možnosť tlače na širokú škálu médií a novú flexibilitu produkcie. Ako ste už spomenuli, konkrétne ide o tlač brožúr, kníh, učebníc a novín. Môžeme ich tlačiť už od jedného kusu a prakticky s neobmedzenou variabilitou rozsahu mutácií. Najväčším benefitom je rýchla dodacia lehota – už od piatich pracovných dní, a v neposlednom rade veľmi priaznivá cena.

Jedným z vašich unikátnych produktov je aj Obálka s integrovanou doručenkou. Čo je jej podstatou a aké výhody prináša?

Výhody sú jednoznačné. Technológia, ktorú používame, umožňuje do doručenkovej obálky vkladať prílohy v samostatných dokumentoch. Týmto spôsobom môžete pripojiť až 8 príloh vo formáte A4, čo v rámci Slovenskej republiky dokáže zrealizovať iba naša spoločnosť.
Výkonnosť strojovej produkcie nám umožňuje vybaviť objednávky rýchlo, pri nízkej chybovosti a za prijateľnú cenu pre klienta.

Svoje služby úspešne ponúkate viacerým veľkým spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku. Môžete uviesť vaše najvýznamnejšie referencie? O ktoré vaše produkty je najväčší záujem a čo ich využívaním získajú vaši klienti v porovnaní s konkurenciou?

Medzi najvýznamnejšie referencie určite patria klienti ako Slovenská sporiteľňa, Československá obchodná banka, Orange, O2, Slovak Telekom, T-Mobile Czech Republic, Dôvera, Tesco, Coop Jednota, OKAY Slovakia, Planeo Elektro, JYSK a mnohí ďalší. Najväčší záujem za divíziu Cromwell Post je o adresné doručovanie, za divíziu Cromwell Print je to plnofarebná personalizovaná tlač dokumentov. V porovnaní s konkurenciou môžeme klientovi ponúknuť dlhoročné skúsenosti s personalizovanou plnofarebnou tlačou dokumentov a produkciou reklamných materiálov, bezproblémovú logistiku a možnosť flexibilnej reakcie na zmenu distribučných lokalít podľa aktuálnych požiadaviek. A ako som už spomínal vyššie, komplexnou spoluprácou s nami majú klienti možnosť získať jedného dodávateľa na celý reťazec tlačových a distribučných služieb.

Za posledné desaťročia sa s rozvojom elektronických médií výrazným spôsobom menili služby klasickej pošty a návyky klientov. Akým smerom sa bude uberať ďalší vývoj a aké sú najnovšie trendy v tomto odvetví?

V našej spoločnosti tomu hovoríme elektronizácia, teda nahradenie papierovej komunikácie tou elektronickou. Je to najväčšie riziko našej spoločnosti. V niektorých segmentoch, ako je napríklad segment transakčnej pošty (faktúry a výpisy) je elektronizácia významná, v niektorom segmente, ako sú napríklad Direct maily alebo neadresná distribúcia reklamných letákov, dochádza iba k miernemu rastu. My veríme, že papierová komunikácia tu bude ešte niekoľko rokov a že výpadky v tržbách spôsobené elektronizáciou dokážeme nahradiť rastom cien a novými službami napríklad v oblasti IT alebo v kuriérnych a balíkových službách.

V súvislosti s predošlou otázkou, kde a v čom vidíte svoje nové obchodné príležitosti a potenciál pre ďalší rozvoj?

Naša stratégia je jasná, konsolidovať česko-slovenský trh poštových služieb a postupne poskytovať služby v oblasti doručovania balíkov. Vstúpili sme aj do elektronickej komunikácie a IT služieb a aj v tejto oblasti chceme nasledujúce roky výrazne rásť. Okrem toho na českom trhu diskutujeme možnosť doručovania časopisov a novín a vybudovania siete kamenných pôšt v spolupráci s renomovaným partnerom, ktorý túto sieť používa na poskytovanie iných služieb.

Na aké investičné projekty ste zamerali svoju pozornosť v uplynulom období a aké sú vaše ďalšie ciele do budúcnosti?

V minulých rokoch sme investovali predovšetkým do nákupu spoločností v Českej republike. Získali sme podiel v spoločnosti Mediaservis, čo je najväčší konkurent Českej pošty v rámci poštových služieb, a taktiež sme majoritní akcionári spoločnosti Intime Spedice, ktorá poskytuje služby doručovania balíkov pre spoločnosti a domácnosti v ČR. Okrem toho sme investovali do nových technológií v segmente tlač, kúpili sme nové tlačiarne vrátane najmodernejšej atramentovej tlačiarne ColorStream od spoločnosti Canon a obálkovacej linky na okienkové obálky. Taktiež výrazne investujeme do IT technológií. Ciele mám podobné ako väčšina podnikateľov. Chcem aby spoločnosti rástli, aby boli ziskové a aby sa o skupine Cromwell hovorilo ako o úspešnej firme. A veľmi by som bol rád, aby naši klienti boli s nami

Priemysel Dnes/Průmysl Dnes

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...