Vodíkovú stanicu v Slovnafte zmodernizovali aj pre autobusy a nákladné autá
- Podrobnosti
- Kategória: Energetika
Bratislava - Vodíkovú plniacu stanicu v areáli bratislavského Slovnaftu môžu používať už aj autobusy a nákladné vozidlá, vrátane vodíkových autobusov Dopravného podniku Bratislava (DPB). Umožnila to modernizácia plniacej stanice a zvýšenie plniaceho tlaku z 200 na 350 bar.
Na tlačovej konferencii to uviedli predstavitelia spoločnosti Messer Slovnaft, ktorá je spoločným podnikom Messer Tatragas a Slovnaft.
"To najdôležitejšie je zvýšenie plniaceho tlaku na našej plničke, ktorú sme pôvodne otvorili v roku 2022. Toto zvýšenie tlaku nám umožňuje plniť autobusy, najmä autobusy Dopravného podniku, ktorý je našim momentálne najväčším zákazníkom pre vodík v mobilite, na ich plný plniaci tlak. To znamená, že dosiahnu svoj plný dojazd. Samozrejme popritom aj iné vozidlá, ktoré majú možnosť plniť najvyšší tlak, je možné plniť tak, aby ich dojazdy sa zvýšili," uviedol Juraj Petrovič zo spoločnosti Messer Tatragas.
Doplnil, že rozdiel oproti štandardnej vodíkovej čerpacej stanici, napríklad zo zahraničia, je v tom, že sa tu používajú časti infraštruktúry, ktorá je tu už od vzniku spoločnosti v roku 1992.
Predstavitelia spoločnosti priblížili, že v zmodernizovanej plniacej stanici sa môžu plniť aj vodíkové autobusy DPB pod vyšším tlakom 350 bar. Tento technologický krok podľa nich predĺžil dojazd autobusov DPB o 40 % a prispel k efektívnejšej prevádzke verejnej dopravy v Bratislave.
"Som veľmi rád, že sme dokázali naše plnenie zvýšiť na 350 barov. Čo sa týka výroby vodíka, tak vodík vyrábame takzvaným parným reformingom v našej rafinérii v Bratislave. Avšak po vzore našej materskej spoločnosti pracujeme na projekte elektrolyzéra, čiže budeme vedieť vyrábať vodík aj ekologicky, elektrolýzou vody a tým pádom prispejeme takisto ku dekarbonizácii v našich procesoch," doplnil konateľ spoločnosti Messer Slovnaft Tomáš Beseda.
Plniaca stanica v bratislavskom Vlčom hrdle bola otvorená ešte v roku 2022. Modernizácia stanice, ktorá umožňuje tankovať vozidlá pod vyšším tlakom a tak predĺžiť ich dojazd, prispela k zníženiu potreby častého tankovania, čo optimalizuje prevádzku a zvyšuje celkovú efektivitu vodíkových autobusov a nákladných áut.
03.03.2025 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Letisko Poprad-Tatry má za sebou rekordný rok, poč…
Category: Doprava

Poprad - Letisko Poprad-Tatry má za sebou rekordný rok. Pod Tatrami medziročne vzrástol počet cestujúcich o 65…
Scania kupuje od skrachovaného Northvolt divíziu b…
Category: Automobilový priemysel

Štokholm - Výrobca nákladných vozidiel Scania, ktorý patrí do skupiny Volkswagen, v piatok oznámil, že sa dohod…
SSC uzatvorila zmluvu na výstavbu časti obchvatu P…
Category: Doprava

Prievidza - Slovenská správa ciest (SSC) uzatvorila so skupinou dodávateľov zmluvu na výstavbu časti obchvatu P…
Košické oceliarne U. S. Steel dosiahli za rok 2024…
Category: Strojárstvo

Košice - Košické oceliarne U. S. Steel dosiahli v roku 2024 čistú stratu 100 miliónov eur. Vyplýva to z výročne…
EPH dosiahol vlani výsledok hospodárenia na úrovni…
Category: Energetika

Bratislava - Energetický a priemyselný holding (EPH) dosiahol za rok 2024 EBITDA (výsledok hospodárenia pred od…
Pripojte sa: