1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Peking a Šanghaj spája nová železničná trať

Train1Peking - Realizátori projektu trate pre superrýchliky medzi Pekingom a Šanghajom uskutočnili prvý test novej dopravnej tepny medzi oboma veľkomestami.

Prvými cestujúcimi v ňom boli vládni predstavitelia, manažéri zúčastnených firiem a novinári. Vzdialenosť 1318 km prešla súprava za päť hodín, doteraz na jej prekonanie potrebovali rýchliky okolo 10 hodín. Výstavba trate stála 32,5 miliardy USD (22,86 miliardy eur). Prechádza cez sedem najľudnatejších provincií.

Vláda v apríli informovala, že maximálnu rýchlosť na trati znížila z 350 na 300 km a súčasne rozhodla aj o znížení ceny cestovných lístkov.

Tento rok by mala mať Čína 13.000 km superrýchlych železničných tratí a do roku 2020 sa ich sieť rozšíri na 16.000 km.

Čínske superrýchliky sú založené na japonskej, francúzskej a nemeckej technológii, ale vyrábajú ich čínske firmy. Tie sa ich pokúšajú predávať krajinám v Latinskej Amerike a na Blízkom východe, ale vlastníci technických a technologických licencií proti takým pokusom protestujú, lebo v dohodách s čínskymi firmami sa uvádza, že ich môžu využívať len na domácej pôde.

Ministerstvo dopravy uviedlo, že vypracovalo rozsiahle opatrenia na dosiahnutie spoľahlivosti a bezpečnosti tratí. Okrem iných sa musia trate kontrolovať denne a seizmické stanice budú prevádzkovateľom poskytovať promptné informácie o prípadnom nebezpečenstve.

Medzi Pekingom a Šanghajom bude po novej trati premávať 63 párov súprav rýchlosťou až 300 km. Lístok v obchodnej triede súpravy stojí 269 USD, kým jazda pomalším rýchlikom medzi oboma mestami bude stáť 63 USD.

V Čine sa má tento rok investovať do výstavby železničnej siete 106 miliárd USD.

28.06.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...