1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Náklady na prepravu tovaru po mori už klesajú

lodeniceKiel/Hamburg - Sadzby za námornú prepravu tovaru, ktoré počas pandémie nového koronavírusu prudko vzrástli, už rapídne klesajú. Informoval o tom vo štvrtok nemecký ekonomický inštitút IfW so sídlom v Kiele.

IfW tiež uviedol, že zápchy v prístavoch a preťaženie nákladných lodí v Nemecku sa zmiernili v dôsledku spomalenia svetového obchodu. Napriek tomu približne 12 % globálneho lodného nákladu zostalo uviaznutých vo veľkých kontajnerových prístavoch.

Najnovší ukazovateľ obchodu inštitútu IfW - Kiel Trade Indicator pre mesiac september ukázal v prípade Nemecka a Európskej únie (EÚ) len malý pokles importu aj exportu, výraznejší pokles dovozu do USA o 4,4 % a zvýšenie importu do Číny o 3,9 %.

Rusko by mohlo očakávať malý nárast dovozu aj vývozu, predpovedá indikátor. "Obchod bol v septembri poznačený slabým dopytom v Severnej Amerike a Európe po tovare z Číny," povedal šéf Kiel Trade Indicator Vincent Stamer.

To sa prejavilo na prudkom znížení sadzieb na nákladnú dopravu z Číny do týchto regiónov, ktoré klesajú už štyri mesiace. Na trasách z Číny na západné pobrežie USA sú tieto sadzby už takmer na úrovni pred pandémiou, zatiaľ čo pokles na trase z Číny do západnej Európy bol menej výrazný.

Sadzby za prepravu nákladu po vypuknutí pandémie vzrástli až desaťnásobne, čo bolo spôsobené poklesom nákladnej kapacity a nárastom dopytu po tovare, najmä z Číny.

14.10.2022 TASR

PREDPLAŤTE SI

220x600 SKA

Nenechajte si ujsť...