Volkswagen zvažuje historické zatváranie nemeckých závodov v rámci úspor
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Wolfsburg - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po prvýkrát zvažuje zatvorenie tovární v Nemecku. To ukazuje na rastúci cenový tlak, ktorému čelia poprední európski výrobcovia automobilov zo strany ázijských rivalov.
Tento plán predstavuje prvý veľký konflikt medzi generálnym riaditeľom Oliverom Blumom a odbormi, ktoré majú vo VW podstatný vplyv.
Vedenie koncernu považuje jeden veľký závod na výrobu vozidiel a jeden závod na výrobu komponentov v Nemecku za zastarané, uviedla podniková rada, ktorá sľúbila "tvrdý odpor".
Finančný riaditeľ Arno Antlitz sa spolu so šéfom značky Volkswagen Thomasom Schäferom stretnú so zamestnancami v stredu (4. 9.) ráno.
Šéfka podnikovej rady Volkswagenu Daniela Cavallová, členka mocného odborového zväzu IG Metall, očakáva, že do rokovaní sa zapojí aj riaditeľ Blume, pričom dodala, že stretnutie bude pre vedenie koncernu "veľmi nepríjemné".
IG Metall zmaril predchádzajúce pokusy o hlbšie zmeny, naposledy v roku 2022, keď z postu generálneho riaditeľa odišiel Herbert Diess.
Analytici v minulosti označili závody VW v Osnabrücku v Dolnom Sasku a Drážďanoch za potenciálnych kandidátov na zatvorenie.
Spolková krajina Dolné Sasko je druhým najväčším akcionárom Volkswagenu a v pondelok podporila jeho reštrukturalizáciu.
Volkswagen má približne 680.000 zamestnancov. Koncern uviedol, že je nútený ukončiť program zabezpečenia pracovných miest, ktorý funguje od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu, pričom dodal, že všetky opatrenia budú prerokované s podnikovou radou.
Podľa IG Metall zabezpečenie pracovných miest sa vzťahuje na závody vo Wolfsburgu, Hannoveri, Braunschweigu, Salzgitteri, Kasseli a Emdene.
"Situácia je mimoriadne napätá a nemožno ju prekonať jednoduchými opatreniami na zníženie nákladov," uviedol Schäfer vo vyhlásení.
Značka VW je prvou v rámci skupiny, ktorá podstúpila znižovanie nákladov s cieľom ušetriť 10 miliárd eur do roku 2026, pretože sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektrické autá.
Náročné ekonomické prostredie, noví rivali v Európe a klesajúca konkurencieschopnosť nemeckej ekonomiky znamenajú, že Volkswagen musí urobiť viac, povedal Blume manažmentu.
Volkswagen za päť rokov stratil takmer tretinu svojej hodnoty, čo je najhorší výsledok spomedzi veľkých európskych automobiliek.
Koncern čelí náročným výzvam v Európe, USA a najmä v Číne, kde domáci výrobcovia elektrických vozidiel na čele s BYD získavajú čoraz väčší podiel na trhu.
Nemecké ministerstvo hospodárstva uviedlo, že manažment VW sa musí správať zodpovedne v náročnom trhovom prostredí, ale odmietlo konkrétne komentovať plánované škrty.
Podľa IG Metall rozhodnutie "otrasie základmi" Volkswagenu, ktorý je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Nemecku a najväčším európskym výrobcom automobilov podľa tržieb.
Cavallová v rozhovore na intranete Volkswagenu povedala, že vedenie urobilo v uplynulých rokoch "veľa nesprávnych rozhodnutí", vrátane toho, že neinvestovalo do hybridov alebo nebolo rýchlejšie pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov na batérie. Namiesto zatvárania závodov by podľa nej malo predstavenstvo využívať synergie v rámci skupiny a zjednodušiť jej fungovanie.
03.10.2024 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Výrobca pneumatík Continental zaznamenal za minulý…
Category: Automobilový priemysel

Hannover - Nemecký výrobca pneumatík a komponentov pre automobilky Continental oznámil za minulý rok mierny ras…
Premávka na R1 Via Pribina sa vlani zvýšila o 6 %,…
Category: Doprava

Nitra - Premávka na rýchlostnej ceste R1 Via Pribina sa v minulom roku zvýšila o 6 % oproti predchádzajúcemu ro…
Zisky aj tržby Lindt vlani vzrástli, tento rok opä…
Category: Potravinárstvo

Zürich - Švajčiarsky výrobca čokolády Lindt & &gli v utorok oznámil, že v roku 2025 zvýši svoje ceny o dvoj…
Zisk svetového exportéra ropy Aramco klesol vlani…
Category: Energetika

Rijád - Saudskoarabský ropný gigant Aramco oznámil za minulý rok pokles zisku o viac než 12 %. Ako dôvod uviedo…
Poľsko v roku 2025 otvorí 400 km nových diaľnic a…
Category: Doprava

Varšava - V Poľsku má v roku 2025 pribudnúť 400 kilometrov (km) nových diaľnic a rýchlostných ciest. Ide o viac…
Pripojte sa: