Volkswagen nemá dostatok motorov a prevodoviek
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Praha (TASR) - Volkswagen (VW) nemá dostatok niektorých typov motorov a prevodoviek.
Dodávatelia totiž počas krízy poprepúšťali zamestnancov a teraz majú problémy s naštartovaním výroby tak, aby dokázali pokryť dopyt závodov. V dôsledku toho VW preruší v pondelok (31.1.) výrobu. Obmedzenie sa dotkne aj viacerých českých subdodávateľov.
Českí dodávatelia VW už dostali informácie o odstávke. Preto Helly Mohelnice nemusí dodať na modely Tiguan a Golf svetlomety. Obmedzenia dodávok sa vzťahujú aj na modely Touran a Passat. V Česku pre VW vyrábajú desiatky firiem.
Problém s motormi sa však netýka Škody Auto, ktorá patrí Volkswagenu. Jej hovorca Rudolf Dreithaler uviedol, že výroba pokračuje bez prerušenia.
Podľa analytikov nie je zastavenie výroby vo VW na trhu osihoteným javom. Podobné problémy majú aj iné automobilky. Petra Šafková z Automobilovej expertnej skupiny PricewaterhouseCoopers uviedla, že kríza rozvrátila celý automobilový sektor a mnohí výrobcovia, najmä dodávatelia komponentov, majú teraz po úsporných opatreniach problém znovu rozvinúť výrobu. Prispievajú tým k oneskorovaniu dodávok vozidiel zákazníkom.
Subdodávateľov kríza finančné vyčerpala a často nemajú peniaze na to, aby rozšírili svoje kapacity. Podľa Šafkovej sa zmenili aj preferencie kupujúcich. Teraz žiadajú iné motory a iné prevodovky než pred dvoma rokmi. Rastie najmä záujem o pohon 4x4.
Počas krízy mnohí výrobcovia skrachovali, niektorí sa dostali do existenčných ťažkostí. Krachy sa týkajú skôr západoeurópskych závodov, ktorých české dcéry často museli ich ťažkosti eliminovať, alebo menili majiteľov. To je aj príklad bývalého libereckého výrobcu nárazníkov Cadence Innovation, ktorý jeho majiteľ, keď sa dostal do ťažkostí, predal koncernu Magna.
Podľa Financial Times sú niektoré automobilky prinútené v dôsledku krízy so subdodávkami prepravovať komponenty lietadlami, hoci predtým ich dostávali po zemi.
Ťažkosti automobiliek už pociťujú aj zákazníci. Na niektoré typy vozidiel čakajú aj pol roka. V menšom rozsahu sa to týka aj zákazníkov Škody Auto. Ale veľa záleží na type žiadaného motora. Dlho sa čaká na vozidlá s benzínovým motorom 1,2 TSI, alebo na dvojlitrový motor s automatickou prevodovkou do modelu Superb Combi.
Informoval o tom český denník MF Dnes na internetovej stránke iDNES.cz.
31.01.2011
(Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Nemecký zbrojársky export po rekordnom minulom rok…
Category: Letecký a zbrojársky priemysel
Berlín - Export nemeckých zbraní a vojenského vybavenia po dosiahnutí rekordnej úrovne v roku 2023 ďalej rastie…
Nemecký priemysel sa pravdepodobne nevráti na pred…
Category: Energetika
Berlín/Londýn - Nemecký priemysel sa pravdepodobne úplne nezotaví z energetickej krízy spôsobenej vojnou na Ukr…
Vyhliadky priemyslu v SR na najbližšie mesiace nie…
Category: Hospodárstvo
Bratislava - Vyhliadky slovenského priemyslu na najbližšie mesiace nie sú optimistické. Uviedol to analytik Uni…
Zisk českej skupiny CSG vlani vzrástol vďaka výdav…
Category: Letecký a zbrojársky priemysel
Praha - Česká spoločnosť Czechoslovak Group (CSG) v roku 2023 viac ako zdvojnásobila svoje príjmy vďaka rastúce…
Peking kritizuje EK za vyšetrovanie čínskych výrob…
Category: Energetika
Peking - Čína vyjadrila znepokojenie nad rozhodnutím Európskej komisie (EK), ktorá začala vyšetrovanie čínskych…
Pripojte sa: