Vo výrobe úžitkových vozidiel vo svete dôjde k hlbokým zmenám
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Wolfsburg/Mníchov - Kríza je minulosťou, vyhliadky sú vynikajúce. Ale obdobie, do ktorého vstupuje globálna výroba úžitkových vozidiel, nebude vôbec pokojné.
Naopak. Nielen mníchovský MAN a Volkswagen musia zvládnuť veľké zmeny. Aj ostatní výrobcovia úžitkových vozidiel potrebujú dobyť zahraničné trhy, vyvíjať nové technológie a vytvárať prínosné spojenectvá.
Vo výrobe úžitkových vozidiel začína obdobie silných zmien, ekonómovia im hovoria konsolidácia. Nový trend predznamenáva ríša Volkswagenu svojou ponukou koncernu MAN, respektíve jeho akcionárom, na kúpu ich akcií.
Wolfsburský koncern nie je jediným, ktorý predvída a očakáva, že bude konfrontovaný so zmenami na tomto segmente trhu. Na jednej strane musia podniky ako Daimler, svetová jednotka vo výrobe úžitkových vozidiel, znižovať výrobné náklady a prispôsobiť sa rastúcim cenám pohonných látok. Na druhej strane sa musia presadiť na rastúcich trhoch, na ktorých posilňujú svoju pozíciu ambiciózne rozvojové krajiny Čína a India ponukou svojich lacných vozidiel.
Situácia v sektore sa po kríze skutočne rapídne zlepšila. Vlani sa na svete predalo 14,2 milióna úžitkových vozidiel, kým rok predtým sa ich vyrobilo len 10,7 milióna. Podiel Číny na ich produkcii zostáva takmer 50-%. Záujem o úžitkové vozidlá však silno rastie aj v Rusku, Indii a v Brazílii. V nasledujúcich štyroch rokoch by mal dopyt po ťažkých nákladných autách stúpnuť o viac ako 50 %, na tri milióny. A práve s touto prognózou súvisí mobilizácia všetkých ich veľkých výrobcov.
Vývoj úspornej hybridnej techniky stojí miliardy a predstavuje obrovskú záťaž. Rovnako ako vo výrobe osobných vozidiel hľadajú výrobcovia nových partnerov, aby sa s nimi podelili o náklady, ale aj o zisk. Okrem toho zosilňujú signály o veľkých akvizíciách. Niektorý z konkurentov by mal v dohľadnom čase prevziať taliansky koncern Iveco. Podľa znalcov sektora je jeho pozícia najslabšia a v konkurencii neobstojí.
Vznik nového gigantu v sektore úžitkových vozidiel sa uskutoční pod vedením Volkswagenu. Jeho podiel v koncerne MAN prekročil 30 % a je povinný dať jeho akcionárom ponuku na kúpu ich podielov. Po rokoch rokovania s Mníchovčanmi sa konečne otvorila cesta k vzniku novej aliancii výrobcov nákladných áut v Európe. Wolfsburský koncern sa úsilie zrealizovať svoj zámer vytvoriť dynamický a ambicióznejší podnik svojej švédskej dcéry, Scanie a mníchovského MAN-u, lebo s ním spája synergický organizačný a výrobný efekt, ktorého prínos v znižovaní nákladov dosiahne stovky miliónov eur.
11.05.2011 (TASR) (Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho súhlasu TASR porušením autorského zákona.)
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Mesto Nitra uvažuje o inštalácii fotovoltických za…
Category: Energetika
Nitra - Nitrianska radnica uvažuje o inštalácii fotovoltických energetických zdrojov na viacerých mestských obj…
Nemecké automobilky sú proti sankčným clám na dovo…
Category: Automobilový priemysel
Berlín - Nemecké automobilky nesúhlasia s možnými európskymi sankčnými clami na dovoz elektromobilov z Číny. Ne…
Akcionári U.S. Steel schválili prevzatie koncernom…
Category: Spoločnosti
Pittsburgh - Akcionári americkej oceliarne U.S. Steel v piatok (12. 4.) v súlade s očakávaniami schválili jej p…
Pripojte sa: