1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

Air France-KLM chce vstúpiť na trh s nízkonákladovými diaľkovými letmi

Air France-KLM logoToulouse - Francúzska letecká spoločnosť Air France-KLM skúma viaceré možnosti, ako vstúpiť na trh s nízkonákladovými diaľkovými letmi. O niečo podobné sa snaží aj nemecká Lufthansa.

Najväčšie európske aerolínie pracujú na tomto odvážnom pláne už viac ako rok. Dôvodom je čoraz väčší tlak konkurenčných nízkonákladových spoločností, ako sú Norwegian Air Shuttle, French Blue a tiež tradičný rival Lufthansa. Uviedol to generálny riaditeľ francúzskej spoločnosti Jean-Marc Janaillac v rozhovore.

Expanzia na trh s lacnejšími diaľkovými letmi predstavuje zmenu stratégie, keďže Air France-KLM sa v oblasti nízkonákladovej dopravy zameriavali na kratšie lety po Európe. Janaillac však pre Bloomberg uviedol, že aerolínie nemôžu dlhšie zatvárať oči pred čoraz väčšou a tvrdšou konkurenciou na trhu s diaľkovými letmi.

"Air France-KLM vyrástla nová konkurencia a otázkou teraz je, ako sa s touto situáciu vyrovnať," uviedol Janaillac. Dodal, že spoločnosť nechce o týchto témach diskutovať verejne, pretože skúma viaceré možnosti a zatiaľ sa nerozhodla, ktorú z nich si zvolí, aby zvládla príchod nových nízkonákladových prepravcov na väčšie vzdialenosti.

Aj nemecká Lufthansa rozširuje linky nízkonákladovej dcéry Eurowings, ktorá okrem toho, že zabezpečuje prepravu cestujúcich z tzv. okrajových letísk, otvára tiež diaľkové linky z nemeckého Kolína do dovolenkových destinácií, napríklad do Domikánskej republiky, na Kubu alebo Maurícius.

Trh s diaľkovými nízkonákladovými letmi nie je zatiaľ úplne obsadený, keďže väčšina nízkonákladových aerolínií sa zameriava na krátke lety a čo najhustejší časový harmonogram. To im umožňuje maximálne využiť svoje stroje počas dňa.

Najambicióznejšie plány má v tomto smere letecká spoločnosť Norwegian Air, ktorá chce spojiť Paríž s New Yorkom, Los Angeles a Fort Lauderdale, pričom ceny jednosmerných leteniek by mali začínať od 179 eur.

27.09.2016 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...