Škoda začne vyrábať autá v Alžírsku
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Mladá Boleslav - Česká automobilka Škoda Auto začne vyrábať autá na ďalšom kontinente. Po Európe a Ázii teraz mieri do Afriky. Podľa informácií českého automobilka v priebehu niekoľkých týždňov začne vyrábať svoje vozidlá v Alžírsku.
Firma tak chce zachytiť rast zatiaľ relatívne malého severoafrického trhu. Škoda sa výrobou na tomto kontinente navyše zbaví vysokých ciel na dovezené autá.
"Môžem potvrdiť, že so začatím výroby v Alžírsku v tomto roku počítame. Bližšie informácie ale v tejto chvíli poskytovať nebudeme," povedal hovorca automobilky Tomáš Kubík. Podľa informácií sa má v Afrike vyrábať viac modelov, isté sú Octavie.
Škodovky sa budú vyrábať v závode, ktorý bude spoločným podnikom Volkswagenu (VW) a alžírskej spoločnosti Sovac. Tá sa zaoberá distribúciou vozidiel nemeckého koncernu v Alžírsku. Výroba zatiaľ nebude príliš veľká: 100 áut denne.
Nová montážna hala vzniká v meste Relizane, 220 kilometrov od hlavného mesta Alžír. VW už skôr v tlačovej správe uviedol, že okrem Octavií sa tu budú vyrábať modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza.
Volkswagen je ďalšou európskou automobilkou, ktorá sa rozhodla vyrábať na severe Afriky. Zatiaľ najväčšie zastúpenie tu má francúzsky Renault, ktorý v Maroku vyrába napríklad Dacie. Maroko sa postupne stáva základňou automobiliek, odkiaľ sa vyvážajú autá už aj do Európy. Alžírsky závod VW bude zatiaľ vyrábať najmä pre severoafrický trh.
"Montáž je pre nás efektívnym spôsobom, ako začať s výrobou v Alžírsku. Poskytneme školenie miestnym zamestnancom v kvalite, výrobe a logistike tak, aby zodpovedali európskym štandardom," povedal Andreas Lauenroth, šéf zahraničnej výroby Volkswagenu. VW bude mať v závode zatiaľ minoritný podiel.
Podľa Jána Linharta, partnera KPMG zodpovedného za služby pre automobilový priemysel, je africký trh z hľadiska áut zatiaľ pomerne málo rozvinutý. Ročne sa tu predá približne 1 milión nových osobných áut, čo zhruba zodpovedá španielskemu trhu. Ale vzhľadom na investície do infraštruktúry a rozvoja jednotlivých regiónov je možné očakávať rastúci záujem o osobné automobily.
Krok do Alžírska má aj iné dôvody: firma sa tým zbaví vysokých ciel na autá z dovozu. Tomu zodpovedá aj výrobná kapacita, ktorá sa rovná približne dodávkam koncernu tamojším zákazníkom.
Okrem toho, čoraz viac nasýtené vyspelé trhy nútia automobilky hľadať príležitosti na expanziu v iných regiónoch. Veľké očakávania majú už dlhšie od Indie, kde ale zahraničné značky zatiaľ bojujú so stratami a dúfajú v lepšie zajtrajšky. To je aj prípad Škody Auto. Podobne sa európske automobilky snažia dostať do Iránu.
20.06.2017 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Úsek diaľnice pri Ružomberku chcú odovzdať do užív…
Category: Doprava
Ružomberok - Diaľničný úsek pri Ružomberku plánujú odovzdať do užívania motoristom do konca roka 2025. Po kontr…
Najväčší znečisťovatelia vlani znížili emisie CO2…
Category: Hospodárstvo
Brusel/Amsterdam - Najväčší holandskí priemyselní znečisťovatelia dokázali vlani znížiť svoje kombinované emisi…
Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair…
Category: Doprava
Rím/Dublin - Taliansky protimonopolný úrad vyšetruje Ryanair pre podozrenie z narušenia hospodárskej súťaže.…
Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej prac…
Category: Automobilový priemysel
Palo Alto - Americký výrobca elektromobilov Tesla prepustí viac ako 10 % svojej globálnej pracovnej sily. Vyplý…
Dolnokubínsky mestský výrobca tepla vlani ušetril…
Category: Energetika
Dolný Kubín - Dolnokubínsky mestský výrobca tepla Tehos vlani ušetril svojim odberateľom a štátu viac ako 1,3 m…
Pripojte sa: