Sanácia Opla bude podľa expertov rýchla a razantná
- Podrobnosti
- Kategória: Automobilový priemysel
Frankfurt nad Mohanom/Geislingen - Francúzsky koncern PSA Group rýchlo a razantne začne so sanáciou stratových značiek Opel/Vauxhall.
Riaditeľ Inštitútu pre automobilový sektor (IFA) Willi Diez nepovažuje za reálne, aby reštrukturalizáciu ponechal výlučne na vedení Opla. "To ešte nikdy pri žiadnej akvizícii nefungovalo," myslí Diez a poukazuje na bolestivé skúsenosti koncernu Daimler pri akvizícii Chrysleru, ktorá sa po rokoch rozpadla.
Šéf PSA Carlos Tavare má podľa jeho názoru jasný koncept, ako do roka 2020 urobiť z Opla opäť ziskovú spoločnosť. "Francúzi budú napredovať veľmi rýchlo. Tavares v posledných rokoch rýchlo sanoval PSA a rovnako rýchlo nasmeruje aj Opel do tzv. čiernej nuly." To je však reálne len s pomocou jasných nariadení z Paríža a nasadením francúzskych manažérov v Opli. "Tí presne vedia, ako to v PSA chodí."
Pravdepodobne pôjde predovšetkým o zjednotenie platforiem všetkých modelov značiek Peugeot, Citroën, DS a Opel s množstvom identických dielov. Tým by sa mohli docieliť úspory v zaobstarávaní a produkcii. Diez je naproti tomu veľmi skeptický k plánom dostať Opel na zahraničné trhy, ktoré pre neho boli doteraz zatvorené. "Opel je veľmi nemecká a európska značka, ktorú v Číne alebo USA prakticky nikto nepozná." Na týchto vysoko konkurenčných trhoch je mimoriadne ťažké a hlavne nákladné etablovať novú značku. Opel by sa mal preto spočiatku sústrediť na tie európske trhy, o ktoré zatiaľ nebol veľký záujem, napríklad na Rusko.
V prípade rušenia pracovných miest sa PSA podľa Dieza spoľahne predovšetkým na prirodzenú fluktuáciu ľudí, hoci nevylučuje ani nútené prepúšťanie spojené s odstupným. V prvom rade preto, že zamestnanci Opla sú do konca roka 2018 chránení kolektívnou zmluvou. Budúcnosť nemeckých tovární nevidí Diez veľmi pesimisticky, napríklad kmeňová továreň v Rüsselsheime určite prežije a Eisenach zas patrí k najproduktívnejším. Navyše PSA musí niektorý zo závodov premeniť na centrum pre elektrické pohony.
PSA v pondelok 6. marca oficiálne potvrdil prevzatie Opla za 1,3 miliardy eur a za európsku finančnú dcéru General Motors zaplatí ďalších 900 miliónov eur. Celá transakcia sa má zavŕšiť ešte tento rok. Opel spolu so svojou sesterskou značkou Vauxhall zamestnávajú v siedmich európskych krajinách viac než 38.000 ľudí, z čoho polovicu v Nemecku.
22.03.2017 TASR
Nenechajte si ujsť...
- 1
- 2
- 3
Nemecké automobilky sú proti sankčným clám na dovo…
Category: Automobilový priemysel
Berlín - Nemecké automobilky nesúhlasia s možnými európskymi sankčnými clami na dovoz elektromobilov z Číny. Ne…
Akcionári U.S. Steel schválili prevzatie koncernom…
Category: Spoločnosti
Pittsburgh - Akcionári americkej oceliarne U.S. Steel v piatok (12. 4.) v súlade s očakávaniami schválili jej p…
Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by p…
Category: Automobilový priemysel
Bratislava - Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov. Už 31 krajín prek…
Ceny zemného plynu v Európe dosiahli najvyššiu úro…
Category: Energetika
Amsterdam - Cena zemného plynu v Európe v dôsledku konfliktov na Blízkom východe dosiahla v stredu najvyššiu úr…
Tržby výrobcu luxusných produktov LVMH v 1. štvrťr…
Category: Spoločnosti
Paríž - Najväčší výrobca luxusného módneho tovaru na svete, francúzska skupina LVMH, v stredu oznámila, že jej…
Pripojte sa: