1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pripojte sa:

Facebook

PSA Group v minulom roku zvýšila svoj odbyt o 5,8 %

Peugeot citroen logo1Paríž - Francúzska automobilka PSA Group v minulom roku zvýšila svoj odbyt o 5,8 %. Pomohol jej najmä veľký dopyt po vozidlách značky Peugeot v Iráne a pokračujúce zotavovanie európskeho trhu s autami.

PSA, druhý najväčší výrobca vozidiel v Európe po nemeckom koncerne Volkswagen, chce zvýšiť odbyt na rozvíjajúcich sa trhoch, aby nebol taký závislý od predaja v Európe. A zároveň sa snaží zreorganizovať svoje značky a sústrediť sa na výrobu najziskovejších modelov.

Globálny odbyt skupiny PSA sa v roku 2016 zvýšil na 3,146 milióna áut z 2,973 milióna vozidiel v predchádzajúcom roku 2015. Uviedlo to vo svojom vyhlásení vedenie spoločnsoti so sídlom v Paríži.

Vlaňajšie tempo rastu predaja skupiny PSA bolo najväčšie od roku 2010. A prvýkrát od roku 2011 sa automobilke podarilo predať viac ako 3 milióny áut.

Podľa údajov PSA, odbyt v Európe sa v roku 2016 zvýšil o 3,56 %. Ale podiel európskeho trhu na celkovom predaji minulý rok klesol na 61 % z predvlaňajších 63 %.

Predaj vozidiel z produkcie PSA na Blízkom východe a v Afrike minulý rok vyskočil až o 112,8 % na 200.000 kusov. Najmä značka Peugeot profitovala zo zrušenia sankcií proti Iránu.

No zároveň, odbyt v Číne a v juhovýchodnej Ázii v roku 2016 klesol o 16 %. Dôvodom je cenová vojna v regióne, pre ktorú musela skupina PSA pristúpiť k reštrukturalizácii, aby znížila svoje náklady.

Čo sa týka jednotlivých značiek PSA, jedine Peugeot zaznamenal minulý rok rast predaja, vďaka uvedeniu inovovaných modelov na trh.

Značka Citroën vykázala za minulý rok pokles globálneho predaja o 1,72 % na 1,141 milióna áut. Ale po uvedení nového modelu Citroën C3 na trh koncom minulého roka, začal aj odbyt tejto značky stúpať. Šéfka Citroënu Linda Jacksonová predpovedá, že v tomto roku sa predaj zvýši o 1 %.

PSA si dala za cieľ dosiahnuť nárast objemu predaja značky Citroën na 1,6 milióna vozidiel do roku 2021. To bude o 30 % viac ako v roku 2015.

Francúzska automobilka by zároveň chcela zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 % oproti roku 2015.

19.01.2017 TASR

PREDPLAŤTE SI

Nenechajte si ujsť...